۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۲۲۱۵۸

مقایسه تطبیقی رجعت در اسلام، مسیحیت و یهود در یک کتاب

مقایسه تطبیقی رجعت در اسلام، مسیحیت و یهود در یک کتاب
کتاب «مقایسه تطبیقی رجعت در اسلام، مسیحیت و یهود» به همت مرکز نشر هاجر؛ ناشر تخصصی زن و خانواده روانه بازار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کتاب «مقایسه تطبیقی رجعت در اسلام، مسیحیت و یهود» نوشته خانم خدیجه کیانی را منتشر و روانه بازار کرد.

در این کتاب، ادله عقلی و نقلی رجعت در سه دین بزرگ اسلام، مسیحیت و یهود نقل و بررسی شده و به برخی از شبهات درباره رجعت پاسخ داده ‌شده است.

یکی از مشترکات اعتقادی نزد همه مسلمین ظهور منجی از نسل پیامبر(ص) در آخرالزمان است که برای برپایی عدل و قسط و نابودی ظلم و جور قیام می‌کند اما بر اساس عقیده شیعه پس‌از ظهور آن حضرت مؤمنان محض و کفار محض به دنیا برمی‌گردند تا وعده الهی را در نابودی ظلم و ستم و اقامه عدل و قسط در همین دنیا مشاهده کنند. این بازگشت به رجعت معروف است که در مکتب تشیع مورد توجه قرار گرفته اما از سوی دیگر فرق اسلامی شبهاتی در مورد آن مطرح شده است.

در منابع و کتب مسیحی و یهودی اعتقاد به رجعت دیده می شود البته با رجعت مطرح شده نزد شیعه شباهت ها و تفاوت هایی دارد. بنابراین یکی از مسایلی که شایسته است به آن توجه شود، آشنایی با باور یهودیان و مسیحیان درباره این بازگشت مهم و قابل توجه به دنیا و وجوه تشابه و افتراق آنان با عقیده شیعیان در این زمینه است.

کتاب «مقایسه تطبیقی رجعت در اسلام، مسیحیت و یهود» در ۱۰۴ صفحه و با شمارگان ۳۰۰ نسخه به قیمت ۴۸,۰۰۰ تومان به صورت قطع رقعی در سال ۱۴۰۱ از سوی ناشر تخصصی زن و خانواده منتشر و در اختیار مخاطبان و محققان قرار گرفته است.

علاقه مندان با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مرکز نشر هاجر به نشانی https://hajarpub.ir/ می توانند این کتاب را با تخفیف ۲۰ درصدی و به قیمت ۳۸,۴۰۰ تومان تهیه کنند.

ارسال نظرات