۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۲۲۵۶۴
با شرکت ۲۰ نهاد حوزوی و دانشگاهی؛

همایش بین المللی «فقه و تربیت» برگزار می شود

همایش بین المللی «فقه و تربیت» برگزار می شود
به همت جامعة المصطفی العالمیه خراسان همایش بین المللی فقه و تربیت با شرکت ۲۰ نهاد حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با همت جامعة المصطفی العالمیه خراسان همایش بین المللی فقه و تربیت با شرکت 20 نهاد حوزوی و دانشگاهی برگزار می شود.

زمان برگزاری همایش بین المللی فقه و تربیت در تاریخ 11 اسفندماه 1401 و مهلت ارسال مقالات تا 1 بهمن ماه و مهلت ارسال چکیده مقالات تا 1 دی ماه می باشد.

یکی از امتیازات مقالات ارسالی به همایش بین المللی فقه و تربیت، چاپ آثار برتر در مجموعه مقالات پژوهش و چاپ آثار حائز امتیاز در نشریات علمی و پژوهشی خواهد بود.

محور های چهارگانه همایش بین المللی فقه و تربیت عبارتند از:

 ۱- پیشینه و سیر تحول مطالعات فقه و تربیت که شامل تاریخچه و سیر تحول، مأخذشناسی مطالعات فقه و تربیت، اهداف و ضرورت پرداختن به مطالعات فقه و تربیت، آسیب شناسی مطالعات فقه و تربیت، جریان شناسی مطالعات فقه و تربیت و مطالعات آینده پژوهی در حوزه فقه و تربیت است.

۲- ظرفیت های تربیتی فقه که شامل نقش فقه در مبانی و اصول تربیت، نقش فقه در اهداف تربیت، نقش فقه در مراحل تربیت، نقش فقه در روش های تربیت و نقش فقه در عوامل و موانع تربیت است.

۳_تعامل فقه و تربیت که شامل تعامل فقه و تربیت اخلاقی، تعامل فقه و تربیت اعتقادی، تعامل فقه و تربیت سیاسی، تعامل فقه و تربیت اجتماعی، تعامل فقه و تربیت خانوادگی، تعامل فقه و تربیت اقتصادی، تعامل فقه و تربیت عقلانی، تعامل فقه و تربیت عاطفی و تعامل فقه و تربیت جنسی جسمانی (تغذیه بهداشت و ورزش) است.

۴_تحلیل تربیتی موضوعات و ابواب فقهی که شامل حجاب و پوشش، امر به معروف و نهی از منکر، حکومت و ولایت فقیه، خمس و زکات، ازدواج و طلاق، تجارت و تغذیه است.

علاقه مندان به ارسال مقالات می توانند پژوهش های خود را به ایمیل www.j.e.co1400@gmail.com یا به آدرس Http.//hamayesh.miu.ac.ir/tarbiyt/fa ارسال کنند.

ارسال نظرات