۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۲۲۶۴۹

کتاب «حیات گفتمان از تفکر تا تقرر» چاپ و منتشر شد

کتاب «حیات گفتمان از تفکر تا تقرر» چاپ و منتشر شد
کتاب «حیات گفتمان از تفکر تا تقرّر؛ پژوهشی در مفهوم و سیر تکامل گفتمان در اندیشه آیت الله العظمی خامنه اي» اثر  سید هادی موسوی است که چاپ و منتشر شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «حیات گفتمان از تفکر تا تقرّر؛ پژوهشی در مفهوم و سیر تکامل گفتمان در اندیشه آیت الله العظمی خامنه اي» اثر  سید هادی موسوی است که توسط موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه جامع امام حسین(ع) در 384 صفحه همانگونه که از عنوان آن پیدا است، تحقیق و مطالعه اي در خصوص مبحث بسیار مهم و اساسی »گفتمان« در اندیشه آیت الله» سید علی حسینی خامنه اي« است. آنچه لازم است در اینجا بیان شود، بهتر است در قالب نکات ذیل ارائه گردد:

نکته اول راجع به طرح کلی این تحقیق است. این تحقیق، پژوهشی در باب گفتمان و مقاطع و مراحل روند تکامل و عین یابی آن از مرحله اندیشه گفتمانی تا مرحله تقرّر و تثبیت همهجانبه گفتمان در جهان اجتماعی از منظر اندیشه هاي آیت الله خامنه اي است.

در عین حال، تلاش کردهایم نگاهی نیز به نظریات مطرح در حوزه تحلیل گفتمان معاصر غربی از جمله نظریه گفتمان »میشل فوکو«، نظریه گفتمان »ارنستو لاکلو و شانتال موف« و نظریه تحلیل گفتمان انتقادي »نورمن فرکلاف«داشته باشیم و در کنار مطالب مرتبط با نظریه گفتمان آیت الله خامنه اي که ما آن را »نظریه اسلامی گفتمان« می نامیم.

در پایان برخی از مباحث و موضوعات که امکان مقایسه و ارزیابی میان نظریه اسلامی گفتمان و رویکردهاي عمده تحلیل گفتمان غربی، وجود داشته است، در ذیل عنوان» مقایسه و ارزیابی به فراخور مباحث، مقایسه ها و متناظر سازي هایی میان دو این سنخ نظریه صورت گرفته است که میتواند براي اهل نظر و تحقیق و مطالعه در این حوزه به ویژه اندیشمندان، محققین و دانشجویان حوزه هاي فلسفه و علوم اجتماعی بسیار جالب توجه و قابل تأمل باشد.

ارسال نظرات