۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۲۲۶۷۶

شرایط دریافت وام اشتغالزایی سربازان مشخص شد

شرایط دریافت وام اشتغالزایی سربازان مشخص شد
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان، در خصوص شرط دریافت وام اشتغالزایی سربازان توضیح داد.

سردار زاده کمند افزود: امسال مبلغ وام اشتغالزایی ستاد کل نیرو‌های مسلح به سربازانی که دوره‌های مهارت آموزی را دیده باشند حدود ۵ هزار میلیارد در نظر گرفته شده است که سود آن ۴ درصد است و ۱۸ بانک عامل اقدام به پرداخت این وام می‌کنند.

وی گفت: بازپرداخت این وام‌ها ۷ ساله است و تفاوتی که با سال قبل دارد این است که در سال گذشته سربازان نمی‌دانستند برای استفاده از این وام‌ها باید به کجا مراجعه و ثبت نام کنند، اما امسال می‌توانند در هر شهر و استانی که هستند به پلیس +۱۰ مراجعه کنند و درخواستشان را برای وام اشتغال زایی ثبت کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی، افزود: هر استان جداگانه برای سربازان خود اقدام به پرداخت وام می‌کنند و این موضوع به استان‌ها واگذار شده است؛ در واقع هر استان است که تعیین می‌کند که به سربازانش چه مقدار وام پرداخت کند و سرباز باید به کدام بانک مراجعه کند. البته این موضوع سبب نمی‌شود که در استان‌ها سلیقه‌ای رفتار شود چرا که ستاد کل نیرو‌های مسلح بر ساز و کار هر استان نظارت دارد.

سردار زاده کمند گفت: سربازان منقضی از خدمت سال ۹۷ به بعد یعنی هرکسی که از اول فروردین سال ۹۷ از خدمت ترخیص شده و گواهی مهارت دارد و دوره مهارتی را طی کرده است می‌تواند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و درخواستش را برای این وام ثبت کند.
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان، با بیان اینکه برای استان‌ها سهمیه تعیین نشده است تا اکثر سربازان بتوانند از وام اشتغالزایی بهره‌مند بشوند، گفت: البته این را باید گفت: که هر استان یک مبلغ خاصی سهمیه دارد که دولت آن را تعیین کرده است و اصلاً ربطی به ستاد کل نیرو‌های مسلح ندارد.

وی خاطرنشان کرد:، اما برای نظارت بر روند اجرای صحیح تخصیص وام در جلسات شورای عالی اشتغال در استان‌ها افرادی از ستاد کل نیرو‌های مسلح حضور دارند تا به این موضوع نظارت داشته باشند.

سردار زاده کمند در پایان گفت: بعید است که در خصوص سهمیه هر استان مشکلی وجود داشته باشد، چون سهمیه بندی‌ها بر اساس سربازان هر استان تعیین شده است.

سردار موسی کمالی، دستیار و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز گفت: وام اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال قبل تغییراتی دارد که بر اساس این تغییرات اگر سربازی قبل از خدمت یا حین خدمت یا بعد از خدمت هم دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده باشد می‌تواند از این وام استفاده کند.

بر اساس اعلام فرماندهان ستاد کل نیرو‌های مسلح مبلغ وام اشتغالزایی برای سربازانی که خود اشتغالی دارند ۳۵۰ میلیون تومان و برای سربازانی که کارآفرین هستند و می‌توانند برای ۲ یا تعداد بیشتری از افراد اشتغال ایجاد کنند ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و تفاوتی بین سربازان نیرو‌های نظامی برای دریافت وام اشتغالزایی سربازی نیست.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات