۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۷۲۲۷۰۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

نقش برجسته روحانیت در دفاع مقدس برای جامعه تبیین شود

نقش برجسته روحانیت در دفاع مقدس برای جامعه تبیین شود
مازندران - امام جمعه ساری تأکید کرد که باید نقش برجسته و اثرگذار روحانیت در هشت سال دفاع مقدس بیشتر برای جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه شورای مشارکت روحانیت دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم حضرت شاهچراغ(ع) و سالروز شهید «محمدحسین فهمیده» گفت: همه دنبال یک مقصد هستیم و آن رضایت خداوند و حضرت ولی عصر(عج) و رسیدن به شهادت است.

وی از زحمات مدیرکل و مدیران حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر کرد و افزود: باید به این حوزه توجه جدی شود، شهدا از هر صنفی متعلق به اسلام، تاریخ و آینده بشر هستند.

امام جمعه ساری با بیان این که حق یک شهید متعلق به همه مردم بشریت و حق الناس است، خاطرنشان کرد: زنده کردن نام شهدا یک وظیفه است و همه بشر باید این حق را به حق دار برسانند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به جمع آوری خاطرات شهدا در قالب شناسنامه ای و لزوم سیره نویسی در سطح گسترده و عمیق‌تر، تصریح کرد: کار در حوزه شهدا فراوان است و در بیان خاطرات ملاحظه کاری نباید صورت بگیرد چرا که این‌ها حق الناس است و باید گفته شود و اگر بازگو نشود در دل می‌ماند و دفن خواهد شد و این گوهر باید به دست آیندگان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به نقش برجسته روحانیت در هشت سال دفاع مقدس بر ضرورت جمع آوری آثار و خاطرات شهدای روحانی تأکید کرد.

امام جمعه ساری با بیان این که این کار باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، بیان داشت: باید نقش برجسته و اثرگذار روحانیت در هشت سال دفاع مقدس بیشتر برای جامعه تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در همه عرصه های چهار دهه اخیر انقلاب پررنگ بوده است، خاطرنشان کرد: چهارصد طلبه و روحانی شهید مازندران در دفاع مقدس خود نقش سند محکمی از نقش آفرینی این قشر در دفاع از اسلام و انقلاب است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات