۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۲۲۷۳۰
مقیمی عنوان کرد؛

میزبانی قم از ۳۰ کاروان پیاده زائران در ایام وفات حضرت معصومه

میزبانی قم از ۳۰ کاروان پیاده زائران در ایام وفات حضرت معصومه
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم از ورود ۳۰ کاروان پیاده زائران در ایام وفات حضرت معصومه(س) به قم خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ابوالقاسم مقیمی در جلسه ستاد زائرین که به مناسبت برنامه‌ریزی برای ایام وفات حضرت معصومه سلام‌الله علیها در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت زائرین حرم شاهچراغ(ع)، اظهار کرد: دشمن با اقدامات اخیر به دنبال ناامن نشان دادن ایران است.

وی ادامه داد: واقعیت مردم ایران استقبال خوبی است که در هنگام ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم از ایشان به عمل آمد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه مناسک مختلف ظرفیت‌هایی برای ایجاد وحدت هرچه بیش‌تر جامعه تشیع و مسلمان است، مطرح کرد: مراسم‌های مختلفی به مناسبت وفات حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار خواهد شد که مسئولیت برگزاری عمده آن‌ها با حرم مطهر است.

 وی با اشاره به استقرار ایستگاه‌های صلواتی پیرامون حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، عنوان کرد: در این ایستگاه‌ها پذیرایی از زائرین و مجاورین حرم مطهر انجام خواهد شد.

مقیمی با بیان اینکه برخی زائرین عراقی از مدت‌ها قبل پای پیاده از عراق به سمت قم حرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید از این زائرین نیز استقبال خوبی داشته باشیم و به احتمال زیاد نخستین گروه آن‌ها که حدود ۴۰۰ نفر هستند امروز وارد قم شوند.

وی با اشاره به اینکه در این آئین نزدیک ۳۰ کاروان پیاده در ایام معصومیه به شهر قم مشرف می‌شوند، تصریح کرد: از پیش هماهنگی‌های این حرکت انجام شده و لزوم میزبانی از این افراد بر عهده ما است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در ایام اربعین میزبانی خوبی از زائرین اربعینی داشت، یادآور شد: امیدواریم این رویه همانند سال‌های گذشته در ایام وفات حضرت معصومه سلام الله علیها نیز ادامه پیدا کند.

ارسال نظرات