۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۲۳۰۱۲
آیت الله حسینی بوشهری:

آمریکا، سرنخ تمام توطئه ها علیه نظام است/ دانشجو نباید در پازل دشمن بازی کند

آمریکا، سرنخ تمام توطئه ها علیه نظام است/ دانشجو نباید در پازل دشمن بازی کند
امام جمعه قم با بیان اینکه چه کسی از صدام و تروریست ها حمایت کرد، گفت: هر توطئه ای در این چند دهه از عمر انقلاب رخ داده است سرنخش به آمریکا برمی گردد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری خطیب نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور در مصلی نماز جمعه و با اشاره به حضور پرشور مردم ولایتمدار قم در راهپیمایی 13 آبان 1401 گفت: تجربه چهل و چند ساله انقلاب نشان داده است این مردم سختی دارند، گاهی اعتراض هم می‌کنند اما دست در دست بیگانگان نمی‌دهند و بیگانگان را برای خود دایه دلسوزتر از مادر نمی‌دانند.

امام جمعه قم با اشاره به وقائع و حوادث 13 آبان در سال های نزدیک به انقلاب اسلامی اظهار کرد: تبعید امام در سال ۱۳۴۳ به ترکیه، یورش نظامیان به دانش آموزان و دانشجویان و کشتار دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا سه رویداد مهم این روز است که باید با ثبت در کتاب های درسی آن را برای نسل امروز بازگو و جهاد تبیین کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که اسناد لانه جاسوسی باید در کتاب‌های درسی قرار بگیرد تا آیندگان بدانند چه بر این کشور گذشته است، در دورانی که نیاز داریم نسل جوان دشمن شناس باشد باید این فرمایش رهبر معظم انقلاب اجرایی شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه آمریکایی‌ها بیان می‌کنند ما طرفدار ملت ایران هستیم، تصریح کرد: آنها می گویند می خواهیم ملت ایران آزاد و ما طرفدار ملت ایران هستیم اما از نظر آنها ملت ایران محدود به کسانی است که توسط بوق‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای به خیابان‌ها آمده‌اند و کسانی که امروز در این راهپیمایی سراسری حضور دارند ملت ایران نیستند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه هر توطئه ای در این چند دهه از عمر انقلاب رخ داده است سرنخش به آمریکا برمی گردد، خاطرنشان کرد: چه کسی از تروریست‌هایی که ۱۷ هزار انسان را به خاک و خون کشیدند حمایت کرد؟ چه کسی صدام را به جنگ ایران هدایت کرد؟ چه کسی کودتای نوژه را طراحی کرد؟ چه کسی به طبس حمله کرد؟ چه کسی هواپیمای مسافربری ما را با مسافرانش مورد حمله قرار داد و به شهادت رساند؟ چه کسی سردار ما را به شهادت رساند؟ چه کسی از صهیونیست های قاتل که دانشمندان هسته‌ای و غیر هسته ای را ترور کردند حمایت کرد؟ چه کسی از آشوب‌گران و فتنه‌گران حمایت کرد؟ آیا عامل این‌ها غیر از آمریکا است؟

امام جمعه قم افزود: به دانشجویان و دانش آموزان و افرادی که هیجان زده وارد میدان شده برادرانه می‌گویم که اینها از شما به عنوان ابزار استفاده می‌کنند و روزی که به مرادشان برسند مثل یک دستمال چرکین رهایتان می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دانشجو نباید در پازل و زمین دشمن بازی کند، ابراز داشت: شما می‌خواهید دانشگاه را به تعطیلی بکشید و آنها نیز همین را می‌خواهند و شما نیز در این میدان بازی می‌کنید.

وی همچنین در خطبه اول با اشاره به تقوای الهی و زمینه های دوری از گناه تصریح کرد: یکی از موانع جدی راه معرفت گناه است، گناه مانند پرده‌ای است که جلوی عقل و فطرت آدم که دعوت کننده به خوبی هست را می‌گیرد و انسان مبتلا به گناه «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لَا یَعقلونَ» می‌شود.

وی افزود: این انسان گنگ است؛ زیرا معارف را دریافت نکرده است، کر است چون گوش شنوا ندارد و نابینا است چون حقیقت‌ها را نمی‌تواند ببیند و حق را از باطل تشخیص دهد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که گناه از بین برنده نعمت‌های الهی است، عنوان کرد: اولین خروجی گناه در جامعه این است که نعمت‌های الهی را می‌گیرد.

ارسال نظرات