۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۷۲۳۱۱۵
آیت الله اعرافی تأکید کرد؛

لزوم توجه به رسالت «آموزش و پرورش»/ مسائل باید ریشه ای شناخته و حل شوند

لزوم توجه به رسالت «آموزش و پرورش»/ مسائل باید ریشه ای شناخته و حل شوند
آیت الله اعرافی گفت: وقتی آموزش و پرورش و رسالت آن را خوب بشناسیم و نسبت به آن شناخت پیدا کنیم، بهترین سرمایه گذاری را برای آن انجام می دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، ظهر امروز شنبه در دیدار وزیر و معاونین آموزش و پرورش که امروز در قم برگزار شد، در سخنانی ضمن تسلیت ایام وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اظهارکرد: آموزش وپرورش موضوع مهمی است که طی سه چهار دهه اخیر هرگز از آن غافل نبوده ام و همیشه نسبت به آن دغدغده داشته ام.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز یک جنگ ترکیبی تمام عیار و بی سابقه علیه نظام اسلامی به راه افتاده است و اگر حجم ابزارهای به کار گرفته شده را مدنظر قرار دهیم، مشخص می شود در عرصه های مختلف آنطور که بایسته است به وظایف خود عمل نکرده ایم و نمونه آن، کمک رسانی و خدمت به آموزش و پرورش است که به درستی انجام نشده و شاهد ضعف هایی از سر عدم شناخت هستیم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: وقتی موضوع یا مسأله ای را خوب بشناسیم، وقتی آموزش و پرورش و رسالت آن را خوب بشناسیم و نسبت به آن شناخت پیدا کنیم، در واقع بهترین سرمایه گذاری را برای آن انجام می دهیم و این ضعف در سرمایه گذار ناشی از عدم شناخت این دستگاه عظیم و گسترده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ذهن خوانی و ضمیر خوانی باید در آموزش و پرورش صورت گیرد، اظهار کرد: یک اتفاق مهمی که می تواند در آموزش و پرورش صورت گیرد، ضمیر خوانی دانش آموزان است، منظور رصد سطحی نیست، بلکه رصد عمیق و تحلیلی از موضوعات مختلف است که باید در متن آموزش و پرورش صورت بگیرد، وقتی این شناخت صورت بگیرد، سپس خواهیم فهمید چه چیزی را از آموزش و پرورش باید بخواهیم و او رسالتش چیست؟ آموزش و پرورش بر روی شناخت ریشه ای مسائل باید ورود کند.

مدیرحوزه های علمیه بیان کرد: بحث تربیت مدیر و مدیرسازی نکته حائز اهمیت دیگری است که باید از سوی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد و این از مسائل اصلی ستاد می باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: بحث آموزش های ضمن خدمت، اقدام ارزشمند دیگری است که پیش از این در وزارت آموزش و پرورش با قوت دنبال می شد، اما چند سالی است که دیگر خبری از نیست، لذا توجه به این موضوع مهم مجدد باید صورت گیرد، چرا که دارای آثار و برکات ارزشمندی است، اگر با برنامه پیش برود.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: باید در دوره جدید، نظام مشاوره، دانشی، علمی و معرفتی در آموزش و پرورش با همکاری حوزه های علمیه رنگ و بوی متنوع و تازه تری به خود بگیرد و همراه با برنامه های با نشاطی که دوستان گزارش آن را ارائه کردند، خروجی مؤثری را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

ارسال نظرات