۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۷۲۳۱۵۶
دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خبر داد؛

برگزاری همایش سراسری حوزه و آموزش و پرورش

برگزاری همایش سراسری حوزه و آموزش و پرورش
حجت الاسلام نیکزاد از برگزاری همایش سالانه همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با حضور مدیران آموزش و پرورش و حوزه در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید نیکزاد، دبیرستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، عصر امروز ۱۴ آبان در نشست مشترک وزیرآموزش و پرورش و مدیرحوزه های علمیه، در سخنانی اظهارکرد: در انتهای آبان ماه بعد از سه سال وقفه شاهد برگزاری همایش کشوری مسئولین و مدیران آموزش و پرورش و مدیران حوزه‌های علمیه خواهران و برادران را در مشهد مقدس با حضور آیت‌الله اعرافی و مقام عالی وزارت خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انتصاب به دبیری ستاد، برنامه ۵ ساله‌ای نوشته شده بود که آیت‌الله اعرافی بیان کرد این برنامه بازنگری شود و ما با بازنگری که انجام دادیم، سعی بر آن بود که طرح‌نامه، شناسنامه و دستورالعمل اجرایی این طرح‌ها مجددا نوشته شود، لذا در همین راستا جمع و تفریق‌هایی صورت گرفت، جلسات مفصلی با بزرگواران، عزیزان، مسئولین وزارت آموزش و پرورش از همه معاونت‌ها و مراکز و ادارات کل به صورت مستقل و همینطور حوزه‌های علمیه داشتیم که بسیار وقت‌گیر بود. بحمدالله دستورالعمل‌ها، طرح‌نامه‌ها نوشته شده یعنی اگر همین الان بزرگواری این مجموعه را تحویل بگیرید به درستی می داند که خط راه و خط سیر چگونه و چطور دیده شده است.

اولین اردوی راهیان پیشرفت پردیس تهران دانشگاه فرهنگیان

دبیر ستاد همکاریها به برون سپاری بسیاری از کارها اشاره کرد و ادامه داد: برخی از این برنامه‌ها برون‌سپاری شده است، با تیم‌های حوزوی یعنی یک نگاه جدیدی اتفاق افتاد، در گذشته فعالیت ها تمرکز بر درون حوزه علمیه داشت که البته ظرفیت‌های خیلی خوبی دراین عرصه داریم ولی نمی توان از ذخیره‌های حوزه علمیه و کسانیکه دانش آموخته حوزه هستند و به صورت جهادی فعالیت هایی ارزشمندی دارند را نادیده گرفت، ان شاءا... همین هفته اولین اردو برای دانشگاه فرهنگیان پردیس تهران رقم می‌خورد، یعنی هم راویان زبردست و متبحر حوزه علمیه از مجموعه امیربیان که بحث هماهنگی‌ را هم انجام داده اند و با پشتیانی از طرف دانشگاه فرهنگیان، آغاز مبارکی صورت بگیرد و بعد به سراغ مدارس رفته و این اردوها را توسعه بدهیم. در حال حاضر ۱۱ مرکز دانش‌بنیان شناسایی شده است.

تشکیل گروه های علمی و اجرایی مدارس طرح امین

حجت الاسلام نیکزاد بیان کرد: طرح مدارس امین، اتفاق جهادی و بزرگ دیگری است که با همکاری معاونت تبلیغ حوزه در حال انجام می باشد. امری که انصافاً کار جهادگونه و بزرگی بود و هست، ما آماری که گرفتیم ابتدای سال ۱۴۰۰، ۴ هزار و خورده‌ای و انتهای آن حدود ۷-۶ هزار نفر بود ولی اکنون، بیش از ۲۰ هزار طلبه خواهر و برادر در سراسر کشور در طرح تربیتی مدارس امین مشغول به فعالیت هستند، که بسیار شگفت‌انگیز است، در خیلی از مناطق کشور علیرغم اینکه در ابتدای این طرح می باشیم، بحث آموزش که مورد تأکید آیت‌الله اعرافی می باشد، با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر دو گروه علمی و اجرایی برای مدارس طرح امین تشکیل شده است. همچنین شاهد فعالیت کارگروه تخصصی آموزش و پرورش به ریاست حجت الاسلام والمسلمین ملکی، قائم مقام مدیرحوزه و جمع کثیری از معاونین حوزه می باشیم و جلسات مفصل حول آموزش‌ها،نگرش‌ها،شیوه‌ها و بندها برگزار می‌شود. دستورالعمل اجرایی هم آماده شده است که برای مدیر حوزه های علمیه ارسال شده است و مواردی ذکر شد که در حال نهایی شدن است و در صورت تایید مدیریت، برای اولین بار این دستورالعمل را ابلاغ کنند و این طرح امین در مدارس آموزش و پرورش آن رسالتی که دارد را چندین برابر شده و هم از حیث قانونی، قانونمندتر گردیده و کارها بهتر پیش برود.

دبیرستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: در خصوص بحث تربیت معلم طلبه حوزه علمیه دارای زیرساخت های خوبی است و امیدداریم حوزه علمیه نسبت به این مهم کمک رسان باشد.

حجت الاسلام نیکزاد تصریح کرد: امروز به برکت مجاهدت همکارانمان در ستاد و حمایت های روسای ستاد توفیقات ارزشمندی توسط دبیرخانه ستاد همکاریها کسب شده است، برنامه ها و فعالیت ها به یک نظم و انسجامی رسیده بطوریکه در سال جاری در بیش از ۱۲ با نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه شهرستان‌ها، مدیران آموزش و پرورش مناطق، شهرستان ها و استان دیدار داشته ایم و شاهد یک انسجام ارزشمندی در کمیته های همکاری استان و شهرستان ها هستیم، لذا نگاه ویژه و حمایت مضاعفی را فعالیت ها و برنامه های جاری در ستاد از نیروی انسانی گرفته تا اجرای طرح ها می طلبد که از این فرصت استفاده و مواردی را بیان کردم.

ارسال نظرات