۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۲۳۲۰۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خطاب به عبدالحمید:

با تریبونی که به واسطه جمهوری اسلامی کسب کرده‌اید، علیه نظام سخن نگویید

با تریبونی که به واسطه جمهوری اسلامی کسب کرده‌اید، علیه نظام سخن نگویید
استاد حوزه علمیه قم گفت: آقای عبدالحمید شما با تریبونی که به واسطه جمهوری اسلامی کسب کرده‌اید مردم را دعوت به رفراندوم می‌کنید و حرف‌های نابجا می‌زنید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی همزمان با شام رحلت بانوی کرامت در آیین شمعدان گردانی خدام، در شبستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: در مورد زیارت حضرت معصومه(س) تعبیر «عارفا بحقها» آمده و گفته شده است هر کسی حضرت را اینگونه زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

وی افزود: حضرت معصومه(س) یک امامزاده معمولی نیست چرا که حضرت فضایلی دارد که هم کم نظیر و هم بی نظیر است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سفارش زیارت این بانوی کرامت از سوی چهار امام معصوم توصیه شده و برکات بسیاری از وجود این بانو در شهر مقدس قم به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تاکید کرد: می توان گفت حضرت معصومه(س) بعد از امام رضا(ع)، افضل فرزندان امام کاظم (ع) است.

وی یادآور شد: مرحوم ملاصدرا هر زمان با مشکل علمی مواجه می‌شد به بارگاه بانوی کرامت مراجعه و مشکلات علمی خود را مرتفع می‌کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه گفت: بسیاری از مراجع بزرگ برای نگارش کتاب‌های خود از حضرت معصومه(س) استمداد می‌کردند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در کتاب «دارالسلام» مرحوم نوری افاضات و برکات این بانوی بزرگوار نگارش شده که دارای نکات مهمی است.

وی تاکید کرد: بیشترین کسانی که کرامات حضرت معصومه(س) را نقل نموده‌اند مراجع و علمای عظیم‌الشان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: ظرف معرفتی انسان می تواند کوچک و بزرگ باشد و هر کسی به اندازه ظرف خود می تواند نسبت به این بانوی بزرگوار معرفت کسب کند.

وی کرد: به فرموده حضرت علی(ع) اگر 5 معرفت و خصلت در زندگی انسان وجود داشته باشد دیگر راهی به سوی جهنم وجود نخواهد داشت و انسان مستقیم به سمت بهشت خواهد رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تاکید کرد: بر اساس فرموده حضرت علی(ع)، معرفت نسبت به خداوند و اطاعت از خداوند، معرفت نسبت به شیطان، معرفت نسبت به حق و تبعیت از حق، معرفت نسبت به باطل و دوری از آن، شناخت نسبت به دنیا و معرفت نسبت به آخرت معارفی است که باید به درستی کسب شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اساس تمامی اعتقادات ما توحید و آشنایی با خداوند است.

وی افزود: اگر عقاید انسان درست شود اعمال نیز درست خواهد شد و متاسفانه در جامعه روی اعتقادات کم‌کاری شده و تقویت عقاید مورد غفلت واقع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی یادآور شد: شیطان آنقدر انسان را وسوسه می کند که متاسفانه عده ای جوانان را به سلاخی می کشند و زن و بچه مردم را به رگبار می بندند و فکر می‌کنند با این کارهای جنایت‌کارانه به سمت بهشت خواهد رفت.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در جامعه عده‌ای حق را می شناسند اما تبعیت نمی‌کنند در حالی‌که بزرگترین لعنت قرآن بر کسانی است که حق را می‌شناسند اما کتمان می‌کنند.

انتقاد از سکوت خواص نسبت به حادثه شیراز

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تاکید کرد: طبق روایت اگر انسان یک کلمه‌ای بگوید که باعث قتل انسان دیگری شود در ریخته شدن خون آن شخص بی‌گناه شریک است. متأسفانه شاهدیم عده‌ای در خصوص شهادت طلبه‌ای در زاهدان و پسر بچه‌ای که در شاهچراغ به شهادت رسید سکوت کرده‌اند.

وی با اشاره به مواضع تفرقه افکنانه مولوی عبدالحمید در سیستان و بلوچستان و تحریک برخی افراد در ایجاد آشوب و ناامنی خاطرنشان کرد: آقای عبدالحمید شما مردم را دعوت به رفراندوم می‌کنید و با تریبونی که به واسطه جمهوری اسلامی کسب کرده اید حرف های نابجا می‌زنید در حالی‌که می‌دانید سخنان شما منطبق با واقعیت نیست.

سخنران آستان حضرت فاطمه معصومه(س) یادآور شد: باید مواظب اختلاف افکنی دشمنان باشیم چرا که افتخار ایران به وحدت اقوام مختلف است و اگر اتفاقی برای ایران بیفتد دشمنان به هیچکس رحم نخواهند کرد.

ارسال نظرات