۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۲۳۳۹۱

پایگاه تخصصی هنر با ۱۷ هزار منبع در کتابخانه دیجیتال رضوی آغاز به کار کرد

پایگاه تخصصی هنر با ۱۷ هزار منبع در کتابخانه دیجیتال رضوی آغاز به کار کرد
پایگاه تخصصی هنر جدیدترین پایگاه ایجاد شده در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی کریمی رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال با بیان این خبر گفت: کتابخانه دیجیتال رضوی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تسهیل دسترسی پژوهشگران به منابع اطلاعاتی موجود در آستان قدس رضوی، پایگاه‌های تخصصی متنوعی در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر، منابع اطلاعاتی مرتبط با یک موضوع شناسایی شده و به صورت متمرکز در قالب پایگاه تخصصی ارائه می‌شود.

کریمی، پایگاه تخصصی هنر را مشتمل بر حدود 17 هزار منبع دیجیتال از قبیل نسخه خطی، چاپ سنگی، کتاب چاپی، پایان نامه، کتاب و مقاله الکترونیکی و .... در شاخه‌های مختلف هنری عنوان کرد.

وی با اشاره به بروزرسانی و توسعه پایگاه موضوعی به صورت روزانه، افزود: در این پایگاه تخصصی، علاوه بر ارائه اطلاعات کتابشناختی، نسخه دیجیتال غالب منابع نیز ارائه شده و پژوهشگران علاوه بر مطالعه منابع دیجیتال در این پایگاه، می توانند از طریق سامانه‌های خدمات تحویل مدرک و امانت دیجیتال، فایل نسخه مدنظر خود را درخواست و بر اساس قوانین کشوری دریافت نمایند.

کریمی تصریح کرد: تا کنون 45 پایگاه تخصصی در سایت کتابخانه دیجیتال رضوی ایجاد شده است تا یاری گر پژوهشگران در یافتن منابع مورد نظرشان باشد.

شایان ذکر است علاقه مندان می توانند از طریق فضای مجازی به نشانی digital.aqr.ir و یا مراجعه حضوری در ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در سراسر کشور به منابع اطلاعاتی این پایگاههای تخصصی دسترسی داشته باشند.

ارسال نظرات