۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۷۲۳۵۹۲

گزارش امام جمعه ایذه از وضعیت اغتشاشات در این شهرستان

گزارش امام جمعه ایذه از وضعیت اغتشاشات در این شهرستان
حجت الاسلام موسوی گفت: ما در اغتشاشات اخیر شاهد هیچ اتفاقی در ایذه نبودیم که نشان دهنده نجابت و فهم بالای مردم این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید میثم موسوی در جلسه طلاب و فضلای ایذه که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک مهدیه قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از آیات حکومتی قرآن کریم، آیه 103 سوره توبه است که خداوند متعال فرموده است: «خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَكِّيهِمْ بِها وَ صَلِّ عَلَيْهِمْ إِنَّ صَلاتَكَ سَكَنٌ لَهُمْ وَ اللهُ‌ سَميعٌ عَليمٌ / از اموال آن‌ها صدقه‌اى [به‌عنوان زكات] بگير، تا به‌وسيله‌ی آن، آن‌ها را پاك سازى و پرورش دهى و [به‌هنگام گرفتن زكات] به آن‌ها دعا كن، كه دعاى تو، مايه‌ی آرامش آن‌هاست و خداوند شنوا و داناست».

وی ابراز داشت: مخاطبین این آیه، کسانی هستند که عمل به تکالیف الهی نموده و شخص نبی مکرم اسلام (ص) را قبول دارند؛ اما راه را نمی دانند و با این آیه به پیامبر (ص) دستور داده شده که راه به آنان نشان داده شود.

امام جمعه ایذه خاطرنشان ساخت: همه افراد در دنیا به دنبال آرامش و لذت هستند؛ اما مسیر را اشتباه می روند و در همین زمینه، در حدیث قدسی خطاب به حضرت موسی (ع) آمده است: «اِنّی وَضَعْتُ الرَّاحَةَ فِی الْجَنَّةِ وَ النَّاسُ یَطْلُبُونَهَا فِی الدُّنْیَا/ مردم دنبال راحتی اند و من راحتی را در بهشت قرار داده ام، ولی مردم در دنیا دنبالش می گردند».

سخنران این جلسه بیان داشت: امام زمان در توقیعی برای شیخ مفید فرموده است: «إنَّا غَيْرُ مُهمِلِينَ لِمُرَاعَاتِكُم وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُم وَ لَو لَا ذَلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللَّأوَاءُ وَ اصطَلَمَكُمُ الْأَعدَاءُ/ همانا، ما از رعايت حـال شما كوتاهى نمى ‏كنيم و شما را از ياد نمى ‏بريم، چه، در غير اين صورت سختيها و گرفتاريها برشما فرو مى ‏آيد و دشمنان شما را ريشه‏ كن كرده و از بين مى ‏برند».

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگر از سخنان خود به فتنه های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: ما در اغتشاشات اخیر شاهد هیچ اتفاقی در ایذه نبودیم که نشان دهنده نجابت و فهم بالای مردم این منطقه است.

گزارش امام جمعه ایذه از وضعیت اغتشاشات در این شهرستان

وی ابراز داشت: مردم شهر ایذه با مشکلات زیادی روبرو هستند؛ اما احترام بسیار بالایی برای روحانیت قائل بوده و روحانیون از ارادت بالایی برخوردار هستند که نعمت است و باید قدردان این مردم بود.

امام جمعه ایذه خاطرنشان ساخت: کار یک طلبه و روحانی، پیاده سازی احکام الهی است و جامعه ای که در اختیار من و شماست، پذیرش احکام الهی را دارد و ما با حضور در منطقه شاهد این مسئله هستیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: ما در طول این مدت، خدمت ورزشکاران، هنرمندان، دانش آموزان، بانوان، دانشجویان و ... رسیده و شاهد ظرفیت بالایی از سوی این عزیزان بوده ایم.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: امروز فشار بالایی بر روی ورزشکاران برای مخالفت با نظام و انقلاب وجود دارد؛ اما شاهد سلام نظامی ورزشکار ایذه ای به پرچم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی بوده ایم که مایه خوشحالی است.

وی ابراز داشت: فعالیت وحدت آمیز ترکیبی بی نظیری که در شهر ایذه از سوی مسئولان گوناگون انجام شد، سبب شده تا شاهد اغتشاش در ایذه نبوده و مردم به آرامی این دوران را پشت سر بگذارند.

امام جمعه ایذه خاطرنشان ساخت: امروز حضور روحانیت در مدارس آموزش و پرورش از ضروریاتی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

سخنران این جلسه افزود: حتی حضور روحانیون در سطح شهرستان برای قدم زدن هم حتما تأثیرگذار است و مردم همچنان علاقه مند به روحانیت هستند.

گفتنی است حجت الاسلام موسوی در پایان به سوالات طلاب و فضلای ایذه ای پاسخ داد.

ارسال نظرات