۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۲۳۶۱۳

از سرقت به عنف تا عضویت در یک باند مسلحانه

از سرقت به عنف تا عضویت در یک باند مسلحانه
یاغی مشهور شیرآباد که شبکه‌های معاند تلاش دارند او را مظلوم جلوه داده و خوی یاغی‌گری او را تلطیف کنند، نه تنها یک سارق مسلح بلکه یک جنایتکار وحشی است.

یاغی یا صادق کبدانی که این روز‌ها رسانه‌های ضد انقلاب تلاش می‌کنند چهره او را ستایش کنند، در واقعیت یک شرور و سارق مسلح بوده که حتی به بانوان هم رحم نکرده است.

با تعدادی از مالباختگان مصاحبه کنیم تا چگونگی سرقت‌های خدانور مشهور به یاغی را تشریح کنند.

م. د یکی از مالباختگان می‌گوید: چند روز است که عکس خدا نور یا همان یاغی را در صفحات مجازی به عنوان شهید و نماد مظلومیت می‌بینم بسیار ناراحتیم، "یاغی" اینقدر مردم شیرآباد را اذیت کرده است که هیچ یک از مردم محله برای مرگ او ناراحت نمیشوند.

سرقت خودرو

از خود من یک خودروی پژو به قیمت بیش از ۱۵۰ میلیون تومان به صورت مسلحانه سرقت کرده است، وقتی دستگیر شد و هویت اسم و رسمش را فهمیدم پیگیری کردم خانواده او را ببینم گفتند خانواده ندارد، فاقد شناسنامه است و سابقه چندین فقره سرقت گوشی و احشام و خودرو دارد، برای همین با اسامی مستعار و متفاوت اقدام به سرقت می‌کند. صادق کبدانی، خدانور لجعه‌ای و یاغی اسامی است که با این هویت‌ها برای او پرونده‌های متعدد سرقت تشکیل شده بود.

وقتی متوجه شدم هویت مستعار او یاغی است به کسی که گفتم انگار همه مردم شیرآباد انگار او را میشناختند و گفتند حتی بانوان شیرآبادی از شر او در امان نبودند، سرقت به عنف از نوامسین بزرگان شیرآباد یکی از جنایت‌های او بود، انگشتر و طلا از دست و گردن زنان میربود هیچ کس هم جرات شکایت از او نداشت.

تیراندازی‌های نابجا، سرقت گوشی، دام، طلا و هرچه از او بر می‌آمد به من گفتند امکان ندارد او را بتوانی به دام قانون بیندازی و اگر با او در بیوفتی خونت با خودت است، اما من شکایت کردم به کلانتری و تا اخر پرونده را پیگیری کردم. یاغی محکوم شد، اما با قید وثیقه آزاد بود. اینکه کشته شده و او عده‌ای او را شهید معرفی می‌کنند در حق اهالی شیرآباد جفاست. یک دنیا از شر او راحت شده اند.

سرقت مدارک، پول و گوشی

یکی دیگر از شاکیان نیز می‌گوید: حدود چند ماه قبل با فرزند کوچکم سوار بر موتور بودیم و در حال حرکت به سمت پمپ بنزین کشاورز از کنار شهرداری منطقه چهار است دو نفر از آن سوی خیابان آمدند و جلوی موتور ما را گرفتند، اول فکر کردم میخواهند آدرس بپرسند، صورت هایشان بسته بود در یک لحظه حمله کردن به ما و فرزندم از روی موتور بر زمین افتاد خودم با او گلاویز شدم و شالش را از روی صورتش در آوردم و چهره اش را دیدم.

ناگهان چاقوی از جیبش در ورد و حمله ور شد من سرم را پایین کردم که بچه را از روی زمین بردارم، چون زیر موتور گرفتار شده بود، یک مشت به او زدم، اما او دست انداخت به جیبم و مدارک و پول و گوشی و هرچی که بود را چنگ زد و فرار کرد.

او دویدو دوستش را صدا کرد انگار جلو‌تر سر کوچه یکی منتظر آن‌ها بود سریع به آن‌ها ملحق شد و تا من خودمو موتور بچه را جمع و جور کردم او فرار کرد.

بعد به کلانتری گزارش کردم پلیس آمد و صورتجلسه کرد و حدودا یک ماه بعد به ما تماس گرفتند که چند تا سارق را دستگیر کرده اند برای شناسایی، چهار نفر را در محوطه اورده بودند، اما هیچکدام از آن چهار نفر سارق وسایل ما نبود، گفتند یک نفر هم داخل بازداشتگاه است رفتیم داخل و تا او را دیدم شناختم و گفتم همین آقا سارق ما هست، او مرا تهدید کرد که بهم می‌رسیم.

هم زمان با ما یک خانم دیگر هم مراجعه کرده بود به کلانتری و از او به سبب سرقت موبایل شاکی بود.

از دیروز هم که عکس او در فضای مجازی در حال گردش است خوشحال شدیم که گرفتار شده است، بچه من روز حادثه بسیار ترسیده بود و هنوز هم استرس دارد و کمتر او را با خودم بیرون از خانه میبرم.

سرقت گوشی

خانم س- م نیز یکی دیگر از شاکی‌ها است که با تهدید سلاح، گوشی فرزندش را سرقت کرده اند، روزی که او را دستگیر کردند گفتند که او به یاغی مشهور است، ظاهرا خودش اعتراف کرده که گوسفند، موتور، گوشی هم سرقت کرده است.

به دلیل اینکه صادق کبدانی معروف به یاغی عضو یک باند مسلحانه سرقت است و سایر اعضا و سارقان هنوز دستگیر نشده و افراد خطرناکی هستند بسیاری از مالباخته‌ها حاضر نشدند تصویرشان پخش شود.

به گفته شمس آبادی دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، صادق کبدانی مشهور به یاغی چندین شاکی خصوصی و سابقه ۱۶ فقره سرقت مسلحانه داشته در تاریخ ۱۰ مهر ماه حین یک سرقت دیگر در درگیری مسلحانه با ماموران کشته شده است.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات