۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۲۳۶۷۶
در خط تحول(۱۷)؛

روایت مدیر دفتر فقه معاصر از فشردگی جلسات برای تکمیل «الشخص الاعتباری»

روایت مدیر دفتر فقه معاصر از فشردگی جلسات برای تکمیل «الشخص الاعتباری»
جلسه ۳۲۰ شورای علمی فقه معاصر حوزه با حضور آیت الله شب زنده دار و برخی اساتید درس خارج حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  سیصد و بیستمین جلسه شورای علمی فقه معاصر به صورت فشرده و در فضایی صمیمی با حضور آیت الله شب زنده دار و حجج اسلام والمسلمین قائینی، محمدعلی مدرسی، علی عندلیب، محمدتقی شهیدی، غدیرعلی شمس و اثنی عشری در دفتر فقه معاصر حوزه برگزار شد.

مدیر دفتر فقه معاصر حوزه فشردگی جلسات برای تکمیل «الشخص الاعتباری» را اینگونه توصیف کرده است:

جلسه ۳۲۰ شورای علمی فقه معاصر را برگزار کردیم. در این ۶ سال و نیم فعالیت دفتر فقه معاصر و در این ۳۲۰ جلسه بحمدالله هر یک از اساتید حداقل در ۸۰ درصد و برخی تا ۹۰ درصد جلسات حضوری فعال داشتند و در ایام کرونا و غیر آن بدون کمترین کاهشی، جلسات منظم و با کمترین غیبت برگزار شد.

بعد از چند ماه بحث فشرده، در حال اتمام یکی از سخت‌ترین بحث‌های مربوط به شخص حقوقی، یعنی تحلیل رابطه مدیر با شخص حقوقی هستیم. بحثی جذاب که معرکه آرا است و تقریبا دیروز بحثش #تمام شد.

هر چند مباحث درسی بخش دوم کتاب «الشخص الاعتباري» تقریبا تمام شده است و ان شاءالله کتاب در دی‌ماه منتشر می‌گردد، اما مباحث اضافی و مطالعاتی زیادی تا سال آینده به این کتاب اضافه می‌شود که آن را به سطح مرجع علمی و کتاب منحصر به فرد اجتهادی در این حوزه خواهند رساند.

امید است حاصل چند سال کار علمی اساتید و متخصصین این حوزه در برون رفت نظام از بسیاری از مسائل مربوط تاثیر چشم‌گیر داشته باشد. مسائلی که گزارش و سوالات پیرامون آن به صورت پیوسته از نهادهای تصمیم‌گیر به دست ما می‌رسد.

روایت مدیر دفتر فقه معاصر حوزه از فشردگی جلسات برای تکمیل «الشخص الاعتباری»

ارسال نظرات