۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۷۲۳۸۰۲
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

رهبران اغتشاشات اخیر افراد معلوم‌الحال و تطمیع شده بودند

رهبران اغتشاشات اخیر افراد معلوم‌الحال و تطمیع شده بودند
حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: رهبران این اغتشاشات افراد معلوم‌الحالی بودند که برای این اغتشاشات آموزش‌دیده و تطمیع شده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز، در نشست با شماری از مبلغان استان، اظهار داشت: اغتشاشات و آشوبهای اخیر پیامد «جریان سازی فناوری‌های نوین ارتباطی» معاندان انقلاب اسلامی برای براندازی نظام اسلامی در بستر جنگ‌های ترکیبی با محوریت جنگ شناختی است.

وی افزود: جریان سازی فرایند همراه کردن مخاطبان است اما آنچه تاکنون موجب ناکامی این عملیات پیچیده براندازی نظام اسلامی‌شده است، عدم اتصال دو مرحله جریان سازی رسانه‌ای و میدانی برای دشمنان ملت ایران است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: جریان سازی دو مرحله دارد جریان سازی رسانه‌ای و جریان سازی میدانی که در جریان سازی رسانه‌ای دشمنان با استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی برای ایجاد جنگ شناختی، تغییر نگرش‌ها و زمینه‌سازی برای تصمیم ساری‌ها و رفتارسازی‌ها تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌طور نمونه بررسی عملکرد تلگرام، توییتر و اینستاگرام نشان می‌دهد این رسانه‌ها در ۴۶ روز (۲۳ شهریور تا ۹ آبان) مجموعاً بیش از سی‌وهشت هزار دروغ (اعم از جعل خبر، تقطیع، تحریف، وارونه‌سازی، بزرگنمایی و کوچک نمایی) درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: البته در این آمار اخباری که توسط این رسانه‌ها مورد سانسور خبری قرار گرفته (نظیر تکذیب‌ها در مورد کشته‌های دروغین) موردبررسی قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم، مرحله جریان سازی اجتماعی، حقیقی و میدانی و اِعمال تغییرات براندازانِ است. دشمن برای اتصال مرحله اول جریان سازی به این مرحله از اراذل‌واوباش استفاده کرد.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: به گواهی اطلاعات میدانی از اغتشاشات اخیر، هسته مرکزی و اصطلاحاً رهبران این آشوب ها، افراد معلوم‌الحالی بودند که برای این اغتشاشات آموزش‌دیده و تطمیع شده بودند.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: از ابتدای انقلاب آنچه موجب ناکامی اغتشاشات و همه فتنه‌ها شده است، عدم اتصال مرحله جریان سازی رسانه‌ای به جریان سازی اجتماعی و مردمی به برکت ایمان عمیق، بصیرت و وفاداری ملت بزرگوار ایران اسلامی است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات