۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۲۳۸۹۱

بازداشت ۴۸ اخلالگر بازار ارز

بازداشت ۴۸ اخلالگر بازار ارز
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۴۸ اخلالگر بازار ارز در اجرای طرح دستگیری دلالان و برهم زنندگان نظم این بازار خبر داد.

سرهنگ هدایت بهرامی با اشاره به اهمیت نوسان قیمت ارز و تاثیر آن بر ساختار کلی اقتصاد، گفت: از آنجا که دشمنان و معاندان همواره به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده و در این مسیر نیز از افراد فرصت طلب، سودجو و طماع نیز استفاده می‌کنند، اجرای طرح دستگیری دلالان و برهم زنندگان نظم بازار ارز در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: ایجاد نارضایتی در بین آحاد جامعه یکی از مهم‌ترین حربه‌های دشمن علیه ایران اسلامی است و در جریان ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر نیز تا حدی زمینه برای دشمنان فراهم شد تا جایی که با انتشاراخبار کذب و پالس‌های منفی و با ایجاد معاملات فردایی و کاغذی سعی در تهییج بازار و اخلال در بازار ارز را داشتند.

 بهرامی اظهارکرد: پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ توانست با اشراف اطلاعاتی، اقدامات عملیاتی خود در راستای بی‌اثر کردن توطئه‌های دشمن را به سرانجام برساند به گونه‌ای که با اجرای طرح مبارزه با اخلالگران و تامین کنندگان اهداف تروریسم اقتصادی از دوازدهم تا بیست و سوم آبان ماه، ۴۸ نفر از اخلالگران ارزی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی، دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به تشکیل ۳۲ فقره پرونده در این خصوص، گفت: با اقدامات عملیاتی این پلیس، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار انواع ارز به ارزش ۲۳۵ میلیارد ریال کشف شد که در تعاقب این طرح، شاهد توقف سیر صعودی قیمت ارز و سیر نزولی آن در روز‌های اخیر هستیم.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات