۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۲۳۹۰۲

اجرای ۶ ویژه برنامه وفات حضرت موسی مبرقع در قم

اجرای ۶ ویژه برنامه وفات حضرت موسی مبرقع در قم
۶ ویژه برنامه با محوریت سالروز وفات امامزاده موسی مبرقع(ع) طی هفته جاری در این بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پنجشنبه 26 آبان امسال مصادف با 22 ربیع الثانی، سالروز رحلت حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) و برادر امام هادی(ع) است که در شهر مقدس قم و در خیابان طالقانی (آذر) مدفون می‌باشند.

میلیون‌ها نفر سادات رضوی، رضایی، مرتضوی، تقوی، برقعی، مبرقع یا ابن الرضا شهرت دارند که منتسب به این امامزاده هستند همچنین از نسل پایک ایشان، هزاران نفر عالم، دانشمند، مجتهد، مصنف، نقیب، حاکم و شخصیت‌های برجسته دینی و دنیوی در جهان اسلام رشد یافته‌اند.

بر این اساس ویژه برنامه‌های مختلفی با محوریت مرکز افق آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) در هفته جاری پیش‌بینی شده که نخستین آن، شب شعر «پلاک و برقع» است که با حضور شاعران برجسته آیینی استان قم و کشور، دوشنبه شب 23 آبان ماه در این بقعه متبرکه برگزار شد.

همچنین آیین غبارروبی و شمع‌گردانی ساعت 16 و مراسم عزاداری شب رحلت ساعت 20 چهارشنبه 25 آبان، مراسم سوگواری به زبان هندی پنجشنبه 26 آبان ساعت 10 و حضور دستجات عزاداری برای عرض تسلیت، عصر همان روز ساعت 15 تدارک دیده شده است.

مراسم نهایی هم آیین قرائت دعای کمیل است که سحرگاه جمعه 27 آبان ماه ساعت 2 در حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم(ع) برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات