۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۲۳۹۶۵
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در گفت‌وگو با رسا:

خدمت رسانی به محرومان، شهید «سجاد شهرکی» را ممتاز کرده بود

خدمت رسانی به محرومان، شهید «سجاد شهرکی» را ممتاز کرده بود
استاد سطح عالی حوزه گفت: مردم سیستان و بلوچستان در طول چهل سال بعد از انقلاب اسلامی وفاداری خود را به ولایت، نظام، انقلاب و خاک مقدس جمهوری اسلامی ثابت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به شهادت حجت الاسلام والمسلمین سجاد شهرکی، مقام شهید و شهادت اظهار داشت: راه شهادت راهی است که اولیای خدا برای بشریت گشوده اند و شهادت حیات جاودانی است که آرزوی نیکان و خوبان عالم است.

وی در ادامه افزود: دشمنان انقلاب اسلامی هر از چند گاهی با به شهادت رساندن اشخاص موثر در جامعه اسلامی به زعم باطل خود فکر می کنند می توانند نظام جمهوری اسلامی را از حرکت و پیشرفت باز دارند؛ اما به فضل الهی خون های ریخته شده حیات دوباره به جامعه اسلامی ارزانی می دارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین شهید شهرکی از جمله افرادی بود که با وجود این که در میان مردم محبوبیت بسیار بالایی داشت و جوانان در حلقات مواعظ و نماز جماعت او حضور پیدا می کردند، اما این را نیز دشمنان برنتابیدند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در ادامه افزود: آنچه مسلم است دست های آلوده به پول ها و دلار های جریان صعودی- صهیونیستی به دنبال دامن زدن به تفرقه شیعه و سنی در کشور ایران اسلامی هستند و علمای تشیع و علمای تسنن باید بیدار باشند؛ چراکه خون شهدای روحانیت اهل سنت و شهدای روحانیت تشیع محترم بود و جاهتی در پیشگاه الهی به خود اختصاص داده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: هرکسی در حفظ و حرمت این خون ها گام بردارد، مرضی رسول خدا(ص) و ائمه معصومان(ع) است و هر کسی قلمی، قدمی و جمله ای در تضعیف این خون ها بر زبان جاری سازد، یقیناً منافق بوده و درخط صهیونیست حرکت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: امروز سیستان و بلوچستان از هر روز دیگر نیازمند به وحدت و انسجام و یکپارچگی دارد و آنچه که شهید حجت الاسلام والمسلمین سجاد شهرکی را ممتاز کرده بود اوصاف و اخلاق حسنه این شهید و خدمت رسانی وی به محرومان و حضور او در حلقات معنوی جوانان بود.

وی در ادامه افزود: شهید شهرکی هیچ مسئولیتی جز اینکه امام جماعت یک مسجد و سخنران در هیئت های مذهبی بود، نداشت؛ اما دشمن این را نیز برنتابید و ما باید شکایت به پیشگاه الهی و رسول گرامی اسلام ببریم از این ظلمی که از ناحیه استکبار، صهیونیسم و دولت های وابسته به استکبار علیه ملت مظلوم به خصوص مردم خطه سیستان و بلوچستان شاهد آن هستیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان در طول چهل سال بعد از انقلاب اسلامی وفاداری خود را به ولایت، نظام، انقلاب و خاک مقدس جمهوری اسلامی ثابت کرده اند و قطعاً اجازه نمی دهند که خون های بی گناهی همچون خون شهید شهرکی به هدر رود.

ما به زودی شاهد خواهیم بود که دست منتقم الهی قاتلین و تروریست ها را دستگیر خواهد کرد و در محل شهادت معنی شهید آنان را به جزای اعمالشان خواهند رساند.

وی در پایان بر مردمی که باشکوه و با جلالت پیکر شهید شهرکی را تشییع کردند اظهار داشت درود خداوند بر این مردم که با تشییع باشکوه خود بار دیگر با میثاق و پیمان خود با خون شهید شهرکی استواری و ثبات قدم خود را در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اثبات رساندند.

ارسال نظرات