۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۷۲۴۰۳۸
مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تمرکز بر تولید اطلاعات مؤثر از مؤلفه‌های قدرت برتر روایی است

تمرکز بر تولید اطلاعات مؤثر از مؤلفه‌های قدرت برتر روایی است
حجت‌الاسلام یزدانی گفت: تولید اطلاعات مؤثر برای بهبود وضعیت موجود و دوری از مخابره اطلاعات فاقد اهمیت و خط پرکن، از مؤلفه‌های روایت قوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسن یزدانی، مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در نشستی با جمعی از روحانیان استان، اظهار داشت: مرجعیت رسانه‌ای مبتنی بر قدرت برتر روایی است که به‌وسیله آن افکار عمومی مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر، افزود: در این وضعیت از مؤلفه‌های روایت قوی تمرکز بر تولید اطلاعات مفید و مؤثر است تا با تولید اطلاعات مفید و به‌موقع وضعیت موجود بهبود پیدا کند.

حجت‌الاسلام یزدانی اضافه کرد: برای تأمین این مؤلفه و تولید اطلاعات مؤثر تمرکز بر این سؤالات، مهم است: مخاطب دنبال چه اطلاعاتی است؟ آیا اطلاعاتی که به او دادیم کافی بود؟ آیا تشنگی اطلاعاتی او را رفع کرد یا باعث عطش و حتی گیجی او شد؟

وی ادامه داد: همچنین سؤالاتی نظیر آیا مخاطب با سرعت می‌توان اطلاعاتی در رد یا نقض اطلاعاتی که به او داده‌ایم دریافت کند؟ ویژگی اطلاعاتی که به سخت نقض می‌شوند چیست؟

حجت‌الاسلام یزدانی بابیان اینکه ترجیح رویکردهای آفندی بر پدافندی یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت برتر روایی است، تصریح کرد: رسانه‌ای که رویکردش تنها خنثی‌سازی معناها و تصویرهای ساخته‌شده دیگران است، قطعاً فرصت ساخت و هدایت معانی و تصاویر را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اصل اثرگذاری همیشگی برای رسانه همین‌جاست؛ معنا و تصویرت را بساز و بر مبنای اطلاعات صحیح مخاطبت را اقناع کن.

حجت‌الاسلام یزدانی افزود: به‌عنوان نمونه در موضوع «زن»، اگر جبهه فرهنگی انقلاب و به‌تبع آن جبهه رسانه‌ای آن، آفندی عمل می‌کرد و واقعاً غرب را به چالش می‌کشید امروز در فتنه شعار دروغین و التقاطی «زن، زندگی، آزادی» وضعیت بسیار متفاوتی داشتیم.

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در مجموع مدیریت افکار عمومی با مرجعیت رسانه‌ای محقق می‌شود و این مرجعیت مبتنی بر قدرت برتر روایی است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات