۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۷۲۴۰۶۰
وحیدی در گفت‌‍وگوی تلفنی همتای ترکیه‌ای:

ایران همواره از ترکیه‌ای قوی و با ثبات حمایت می‌کند

ایران همواره از ترکیه‌ای قوی و با ثبات حمایت می‌کند
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران همواره از ترکیه‌ای قوی و با ثبات حمایت می‌کند و معتقدیم اقتدار و امنیت دو کشور به نفع دو‌ طرف و منطقه خواهد بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، وزرای دو کشور ایران و ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی، ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی رخ داده در دو کشور، خواستار گسترش همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای، تقویت هرچه بیشتر مناسبات فی ما بین در سطح دوجانبه و منطقه‌ای، مبارزه مشترک با تروریسم، استرداد مجرمان و مقابله با قاچاق مواد مخدر شدند.

احمد وحیدی وزیر کشور در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن ابراز همدردی با همتای ترکیه‌ای خود به خاطر انفجار تروریستی اخیر در آن کشور، اظهار کرد: ایران و ترکیه دارای دشمنان مشترک هستند و باید در زمینه مقابله با تروریسم و ناامن‌کنندگان امنیت دو کشور، همکاری جدی‌تری صورت گیرد.

وی به حمایت‌ها و اقدامات اخیر آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی از اغتشاشات اخیر و تحریک آشوب‌طلبان در ایران اشاره کرد و گفت: در گذشته نقشه‌های آن‌ها در توطئه و حمایت از فتنه‌گری‌ با شکست مواجه شد و در حوادث اخیر نیز حتما مزه شکست را خواهند چشید.

رئیس شورای امنیت کشور یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره از ترکیه‌ای قوی و با ثبات حمایت می‌کند و معتقدیم اقتدار و امنیت دو کشور به نفع دو‌ طرف و منطقه خواهد بود.

وزیر کشور از دعوت همتای ترکیه‌ای خود برای سفر به آنکارا تشکر و اظهار امیدواری کرد که این سفر در آینده‌ای نزدیک انجام شود.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه هم در این گفت‌وگوی تلفنی، روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را راهبردی و تاریخی دانست و گفت: همواره به دنبال تقویت و استحکام هرچه بیشتر روابط بین آنکارا و تهران هستیم و این را به نفع دو ملت و کشورهای منطقه می‌دانیم.

وی افزود: کسانی به دنبال تضعیف روابط دو کشور هستند و باید مسئولان ترکیه و ایران با تقویت همه‌جانبه روابط، اجازه فرصت به بدخواهان دو ملت ندهند.

وزیر کشور ترکیه ادامه داد: اطمینان داریم که مسئولان جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و اقتدار، حوادث اخیر که هدایت شده از سوی برخی دولت‌ها است، را به خوبی مدیریت خواهند کرد.

«سویلو» خاطر نشان کرد: در بحث تعاملات مرزی، شاهد همکاری‌های خوب و مطلوبی بین دو‌طرف هستیم و پایش‌های تصویری که در مناطق مرزی ایجاد کرده‌ایم، به تقویت امنیت مرزهای مشترک کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات