۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۲۴۰۶۹
آیت الله خاتمی مطرح کرد؛

اعتراض خواندن اغتشاشات؛ مغالطه ای سیاسی/ هدف دشمنان تجزیه کشور است

اعتراض خواندن اغتشاشات؛ مغالطه ای سیاسی/ هدف دشمنان تجزیه کشور است
امام جمعه موقت تهران گفت: متاسفانه برخی از افراد اصرار دارند تا نام این اغتشاشات را اعتراض بگذارند؛ اما این امر قطعا یک مغالطه سیاسی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره رحمانیت و مغضوبیت خداوند اظهار داشت: یکی از صفات ذات مقدس ربوبی، رحم است؛ منتهی رحم الهی محدوده دارد و آنجا که جای مهر است، خداوند مهربان ترین و آنجا که جای خشم است، خداوند با غضب ترین است.

وی افزود: زمینه ساز ارحم الراحمین خداوند و زمینه ساز خشم اشد المعاغبین چیست؟ در سه آیه قرآن زمینه ساز مهر الهی تقوا معرفی اعلام شده و در تمام مضامین اخلاقی دین واژه ای را به جامعیت تقوا در سیستم اخلاقی اسلام پیدا نمی کنید؛ چراکه تقوا تمام عرصه های زندگی بشری را شامل می شود.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: تقوا در عرصه خانوادگی این است که خانواده به آئین نامه خدایی عمل می کند نه به آئین نامه ای که بیگانگان از آن طرف مرزها خط آلودگی را می دهند؛ چیزی که متاسفانه کمتر به خانواده ها بخصوص خانواده های جوان گفته می شود و تقوای اجتماعی این است که مردم هوای همدیگر را داشته باشند و دست همدیگر را در مشکلات بگیرند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: تقوا در عرصه سیاسی، تقویت نظام اسلامی است و تضعیف نظام سیاسی که با خون 300 هزار شهید به بار نشسته است طبق نظر بزرگان حرام و خلاف شرع است و باید گفت که چرا برخی از افراد فکر می کنند که تهمت به فرد حرام است؛ اما تهمت به نظام حرام نیست؟! درحالی که اگر کسی بگوید که فساد در نظام اسلامی نهادینه شده است، دروغ و تهمت به انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه افزود: در نظام اسلامی فساد خلاف اصل است و مفسدین یا محاکمه شده اند و یا محاکمه خواهند شد و اگر کسی این گونه کلامی به زبان بیاورد و نظام روسفید را به عنوان یک نظام مسئله دار معرفی کند، بی تقوا است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور و به شهادت رسیدن برخی از مردم در خیابان ها و حرم مطهر شاهچراغ(ع) ابراز کرد: به کسانی که دست به این جنایت ها زدند می گویم شما گورتان را نزدیک کردید؛ چنانکه جنایت های شاه ملعون در هر قدمی که در این راه برمی داشت به سرنگونی خود نزدیکتر می شد و انجام این گونه جنایت ها سبب نابودی زود هنگام شما خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شش هدف نهایی دشمنان از اغتشاشات اظهار داشت: این شش هدف را زیر مجموعه جهاد تببین بیان می کنم و قبل از آن باید بگویم که اعتراض غیر از اغتشاشات است و سه عنوان بر این اغتشاشات جاری است و اعتراض نه تنها در نظام اسلامی؛ بلکه در کل دنیا ممنوع نبوده و امری مشروع است و در کشور ما نیز با اعتراض مردم مخالفتی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی از افراد اصرار دارند تا نام این اغتشاشات را اعتراض بگذارند؛ اما این امر قطعا یک مغالطه سیاسی است؛ چراکه نام اغتشاش اعتراض نیست؛ اغتشاشی که در دل آن ترور زاییده شد و شما اغتشاشگران زمینه این ترورها را فراهم کردید که مرگ بر اغتشاشگر، اختصاص شما اغتشاشگران است.

آیت الله خاتمی بیان داشت: اغتشاشگران ۶ هدف را دنبال می کنند که یکی از آن اهداف براندازی نظام اسلامی است و این چیزی است که دشمنان تصریح می کنند «پیش به سوی اغتشاش تا براندازی» و این گونه مردم و مغازه دارها را تهدید می کنند تا مغازه ها را ببندند؛ آنهایی که توانسته بودند گوش به اراجیف شما ندادند و نخواهند داد؛ ولی آنها هم که مغازه های خود را بستند از دیکتاتوری شما ترسیدند و مصداق واقعی مرگ بر دیکتاتور شما اغتشاشگران هستید.

وی در ادامه افزود: براندازی از اول اسلام سابقه دارد و دشمنان مدام با مسلمانان می جنگند تا مسلمانان دست از اسلام و دین خود بردارند و این واقعیتی است که امروز تمام کفر برای جنگ با تمام ایمان آمده است و آمریکا و رژیم صهیونیستی، انگلیس و فرانسه و ضد خداها همه در مقابل دین ایستاده اند؛ درحالی که اسلام پرآوازه است و پرآوازه نیز خواهد ماند و دشمنان نمی توانند به اقتدار نظام اسلامی آسیب برسانند.

آیت الله خاتمی خطاب به قضات قوه قضاییه بیان داشت: برخی از اغتشاشگران سه عنوان دارند؛ فردی که قاتل است و می گوید اگر هم آزاد شوم مردم را به قتل می رسانم، قضات دیگر منتظر چه هستند؟ این محارب است و باید حکم قصاص بر آن داده شده و محاکمه شود.

وی در ادامه افزود: محارب بودن و باغی بودن از دیگر عناوین اغتشاشگران است و محارب کسی است که با کشیدن سلاح موجب نا امنی مردم شود و باغی کسی است که به طور گسترده به ایجاد نا امنی، اقدام علیه امنیت داخلی، تخریب و نا امنی بپردازد که این افراد باید محکوم شوند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: هدف سوم دشمنان تجزیه کشور ایران است؛ اما باید بگویم که غربی ها با این حرف ها خوش هستند که دشمنان انقلاب اسلامی به هیچ وجه به این نتیجه نخواهند رسید و مردم عزیز انقلاب اسلامی تمامی نقشه های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: هدف چهارم دشمنان زیر سوال بردن امنیت و آسایش کشور است و بارها گفته اند که ناامنی را به عمق کشور ایران می بریم؛ اما به مردم اطمینان می دهیم که مسئولین ما آنان را نا امید خواهند کرد و تلاش دشمنان برای نا امیدی مردم به نتیجه ای نخواهد رسید.

امام جمعه موقت تهران در پایان اظهار داشت: هدف نهایی دشمنان انقلاب اسلامی وارونه جلوه دادن خدمات نظام اسلامی و تحریف کارکردهای نظام است و در رسانه های خود اغتشاشگران را جزء مردم به حساب می آورند؛ درحالی که این افراد قلیلی هستند که دست به اغتشاش زده اند.

ارسال نظرات