۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۲۴۳۲۰
امام جمعه شهرستان گیلانغرب مطرح کرد؛

مسجد، بهترین پایگاه پاسخگویی به شبهات

مسجد، بهترین پایگاه پاسخگویی به شبهات
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: دشمن با استفاده از رسانه ها، فضای مجازی و ماهواره ها شبهه افکنی می کنند که باید دانست بهترین پایگاه پاسخگویی به شبهات، مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب امروز در جمع فعالان قرآنی شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: در فرهنگ دینى، نام «مسجد» یادآور بندگى و کرنش در پیشگاه خداوند متعال است در حقیقت، برترین و اصیل‏ ترین محل براى عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است، بنابراین در قرآن کریم بر جنبه‏ هاى عبادى مسجد بیش از هر بعد دیگرى تکیه شده است.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب، افزود: مسجد هرچند یک واحد اجتماعى کوچک، ولى نماد یک جامعه اسلامى و نمونه عینى حاکمیت ارزش ‏هاى اسلامى است، بنابراین، تحقق ارزش ‏هایى از قبیل تقوا، علم، جهاد، برادرى، مساوات و عدالت ‏باید از مسجد آغاز شود.

این استاد حوزه با اشاره به اهمیت نقش امام مسجد، خاطرنشان کرد: امام مسجد با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم، آموزه‌های دینی را به معنای واقعی رعایت می‌کند و نقش اساسی در تربیت و پیشبرد کارکردهای مسجد دارد.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: مساجد دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند و باید سعی کنیم با جذب جوانان و افزایش فعالیت‌های فرهنگی آنان، مساجد را از حالت صرفاً عبادی خارج کنیم، مسجد یک رسانه اسلامی است و بالا بردن بصیرت جامعه اسلامی و آگاهی و هوشیاری جامعه اسلامی یکی از مهم ترین کارکردهای آن و برنامه‌ریزی برای مساجد و توجه به سلایق و نیازهای فکری نسل امروز می تواند رونق مضاعفی را به مساجد ببخشد و در عین حال نقش محوری مساجد را در جامعه نمایان سازد.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب خاطرنشان کرد: امروز دشمنان، جوانان را با شبهات نسبت به مسائل اعتقادی مورد هجوم قرار می دهد و با استفاده از سریع ترین رسانه ها، فضای مجازی و ماهواره ها شبهه افکنی می کنند که در اینجا بهترین پایگاه پاسخگویی مسجد می تواند باشد.

حجت الاسلام فاطمی نسب در پایان سخنان خود گفت: بصیرت افزایی، تبیین مفاهیم انقلاب و آرمان های امام راحل و رهبری و آگاهی بخشی از توطئه های دشمنان از ضرورت های اصلی است و امروز به برکت حضور گسترده مردم در مساجد و هدایت های موثر امامان جماعات، ارزش نهادن به عقاید، دیانت، ایمان و معنویت روز به روز در بین اقشار مختلف مردم در حال گسترش است./1400/

ارسال نظرات