۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۷۲۴۳۸۹
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

مدت دار بودن اغتشاشات به خاطر ترکیبی بودن جنگ است

مدت دار بودن اغتشاشات به خاطر ترکیبی بودن جنگ است
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در اغتشاش‌های کنونی دلیل اصلی در مدت‌دار شدن آن ترکیبی بودن جنگ است که این فرایند در سال‌‎های گذشته سابقه نداشته است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب سه‌شنبه‌شب در گردهمایی سراسری دانشجویان بسیجی بوشهر به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: جنگ‌های ترکیبی و امنیتی دستورالعمل خاص خود را دارد که باید در هرکدام متناسب با شرایط رفتار کرد.

وی بیان کرد: در جنگ امنیتی دستگیری کومله یا تروریست باعث خوشحالی همگان می‏‌شود، اما در جنگ ترکیبی باید صبر کرد تا با کاهش خشونت، جمعیت هیجانی و مزدور از یکدیگر تفکیک شوند و سپس برای مقابله اقدام کرد که در این موقع نیز خوشحالی حداکثری ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: در هر صورت این صبر برای برخورد با مخلان امنیت نیاز بوده ولی حال که تفکیک جمعیت هیجانی از خشونت طلب و هدایت شده انجام گرفته است دیگر تحمل برای برخورد با آنان معنی و مفهومی ندارد.

وی یادآور شد: در اغتشاش‌های کنونی دلیل اصلی در مدت‌دار شدن آن ترکیبی بودن جنگ است که این فرایند در سال‌‎های گذشته سابقه نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب اظهار کرد: در چنین مواقعی باید دادگاه مجرم به موقع برگزار و باعث ترس او شود، اما چنانچه برگزاری دادگاه مجرم در زمانی خاص و فاقد ایجاد ترس باشد این نشان می‌‎دهد برای جنگ ترکیبی براساس دستور العمل عمل نشده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری اظهار کرد: براساس دیدگاه استراتژی جمعیت ملی آمریکا، جهان باید تبدیل به یک دهکده و هر فرد بدون داشتن نگاه قومی، مذهبی و سیاسی با دستگاه ارتباطی خود به این دهکده وصل شود که براساس دیدگاه غرب چنانچه تا سال ۲۰۲۵ این مهم رقم نخورد مانند شوروی شکست خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: غربی‌ها از دیدگاهی دیگر خاورمیانه را قلب جهان دانسته و اعتقاد دارند باید تغییراتی در کشورهای این منطقه انجام شود.

وی عنوان کرد: در دیدگاه یاد شده جمهوری خواهان با عملیات نظامی و سرنگونی حکومت با پشتوانه نظانی وارد عمل شدند که در همین راستا به افغانستان به بهانه صادرات موادمخدر و تروریست و به عراق نیز به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی حمله کردند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: وقتی عملیات پیش دستانه دولت جمهوری خواه آمریکا برای حمله به کشورهای خاورمیانه با شکست مواجه شد در ادامه دموکرات‌ها با قدرت هوشمند، محدودسازی و منزوی کردن ایران را دنبال کردند.

وی افزود: دموکرات‌‎ها با تحریم ارتباطات و اقتصادی فشار زیادی به ایران تحمیل کردند که در نهایت منجر به برجام شد اما با روی کار آمدن جمهوری خواهان و ترامپ دوباره کار زار فشار حداکثری به عنوان ابزار مطرح و این رویکرد نیز با شکست مواجه شد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب افزود: براساس دیدگاه آمریکا و اسرائیل تمرکز به افزایش بی ثباتی در ایران مدنظر قرار گرفته است که این مهم در اردیبهشت مورد توافق طرفین واقع شد تا چگونه به صورت محله محور اقدام به ایجاد فتنه انگیزی در ایران کنند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: با این حال سنتکام اذعان به شکست در ایران دارند و ۲ راهبرد سازمان سیا برای ورود به مساله معیشت و ایجاد دو قطبی تقابل اجتماعی و اقتصادی و دوگانه حجاب اجباری و حجاب اختیاری را ۲ اشتباه این سازمان قلمداد کردند.

وی گفت: امروز در ایران هم موشک و هم هدف آن دقیق شده و به سرعت دقیقه رسیدیم بدین معنی که این همه سیستم پدافند دشمن کارایی نخواهد داشت و برای همین به دنبال برجام‌های دو و سه برای کنترل قدرت موشکی ایران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب افزود: امروز قدرت رسانه دست آمریکا است که در این حوزه به بازدارندگی دست پیدا نکردیم ولی به فضل الهی این مهم نیز روزی محقق خواهد شد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: ایجاد جنگ ترکیبی در خاورمیانه در همایش مونیخ مطرح شد که در این جنگ مداخله، مهاجرپذیری، تضاد دینی، جنگ دادگاهی، برهم زدن بافت جمعیتی و یورش فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب بیان کرد: در جنگ نرم جابه جایی بین عشق و نفرت را مدنظر دارند که برای تحقق آن در گام نخست سلائق و ذائقه فرد را تغییر می‎‌دهند.

وی گفت: از دید دشمن، دانشگاه مرجعیت علمی و آرمان خواهی دارد که باید هر دو به هم ریخته شود که با چنین رویکردی جامعه دانشگاهی باید هوشیاری لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب تاکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید در حوزه علمی چنان تلاش شود که چنانچه فردی خواست در ۵۰ سال آینده علم فرا گیرد برای این مهم نیازمند یادگیری زبان فارسی شود.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات