۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۲۴۵۰۹
قائم مقام رئیس جامعةالمصطفی:

آماده افزایش همکاری علمی با مجموعه های دانشی جهان هستیم

آماده افزایش همکاری علمی با مجموعه های دانشی جهان هستیم
حجت الاسلام خالق پور اظهار داشت: جامعه المصطفی العالمیة از ظرفیت بسیار والایی برخوردار بوده و برنامه‌های مدون و دقیقی را ناظر به نیازهای آموزشی مناطق ترسیم نموده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ مجید خالق پور، در دیدار اعضای دبیرخانه و متولیان برگزاری کنگره بین‌المللی امناء الرسل، گفت: ضرورت برگزاری مؤتمر امناء الرسل در دوران کنونی که دشمنان اسلام علیه دین خدا با یکدیگر متحد شده‌اند، بسیار مهم و روشن است.

وی با تأکید بر این که علما و اندیشمندان اسلامی باید اتحاد وصف‌ناپذیری در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، تربیتی و ترویج مبانی ناب الهی داشته باشند، اظهار داشت: علما و فرهیختگان جهان اسلام هراندازه گفتگوی بیشتری با هم داشته، با همدلی در مسیر برطرف‌سازی نیازهای جامعه بشری و یاری دین خدا قدم بردارند، به همان میزان مشمول رحمت و یاری خداوند متعال قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام‌ خالق پور به اوضاع مسلمین بعد از رحلت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله اشاره و تصریح کرد: جامعه اسلامی همچنان متأثر از عدم اتحاد اسلامی صدر اسلام است که با دوری از توجه به تأکیدات رسول‌الله(ص) آغاز شد. برای مقابله و شکست اتحاد دشمنان دین خدا، باید تمام ظرفیت‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی جهان اسلام در کنار هم و در مسیر معارف ناب الهی ترسیم گردند.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر این که جامعه المصطفی همواره آماده گسترش هم‌افزایی‌های علمی با مجموعه‌های دانشی جهان است، اظهار داشت: جامعة المصطفی العالمیة از ظرفیت بسیار والایی برخوردار بوده، برنامه‌های مدون و دقیقی را ناظر به نیازهای آموزشی مناطق ترسیم نموده است. این ظرفیت بزرگ اسلامی باید با گسترش همکاری‌های علمی با مجموعه‌های اسلامی پرقدرت‌تر از پیش در مسیر نشر معارف ناب الهی قدم‌های مستحکمی را بردارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت بازشناسی ظرفیت‌های جامعةالمصطفی به‌عنوان گوهر درونی انقلاب اسلامی و استفاده از آن در تمام جوامع بشری، خاطرنشان ساخت: جامعةالمصطفی در کنار برگزاری رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی، همواره آماده برپایی دوره‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی جهان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور گزارشی از برگزاری دوره‌های مهارتی جامعةالمصطفی ارائه و تصریح کرد: امیدواریم حضور شما زمینه‌ای برای شکل‌گیری پیوند عمیق، جدی و هدفمند میان مجموعه‌های علمی ایران و عراق، به‌ویژه حوزه قم و نجف شود؛ تا بتوان با فراهم‌سازی زمینه‌های ظهور قائم آل محمد(عج)، آینده خوبی را پیش روی جهان بشریت رقم بزنیم.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی در بخش پایانی سخنان خودگزارشی از گستره فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی جامعة المصطفی در کشور عراق ارائه کرد و با بیان این که همواره نیازمند همیاری و همکاری اندیشمندان اسلامی در ارتقای فعالیت‌ها هستیم، خاطرنشان ساخت: رویکردهای آموزشی و پژوهشی جامعه المصطفی همواره در مسیر پاسخگویی به نیازهای به‌روز جامعه بشری و مناطق مختلف جهان ترسیم و متحول می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌ اسکندری نیز در ابتدای این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فرایند برگزاری سه کمیسیون تخصصی کنگره بین‌المللی امنا الرسل، با بیان این که عتبه علوی و عتبه حسینی محوریت برگزاری این کنگره را بر عهده دارند و این مهم را با همکاری مجموعه‌های علمی و حوزوی ایران و عراق برگزار می‌گردد، خاطرنشان کرد: شوق زیارت متصدیان برپایی کنگره بین‌المللی امنا الرسل از عتبات عالیات و ارتباط عاطفی با اهل‌بیت علیهم‌السلام همواره بر غنای علمی این همایش افزوده است.

رئیس دبیرخانه کنگره بین‌المللی امنا الرسل تقویت تعاملات علمی حوزه قم و نجف را مهم‌ترین رسالت کنگره بین‌المللی امناءالرسل برشمرد و یادآور شد: امیدواریم با عنایات اهل‌بیت (ع) و بقیة الله الاعظم(عج) این کنگره بین‌المللی را با نورانیت و غنای علمی روزافزون دنبال نماییم.

ارسال نظرات