۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۲۴۶۵۴
یادداشت؛

سد مستحکم ولایت فقیه در اغتشاشات اخیر

سد مستحکم ولایت فقیه در اغتشاشات اخیر
کشتی نجات انقلاب اسلامی همواره در طول زمان مورد هجوم دشمنان قسم خورده سعادت بشریّت قرار گرفته است و اگر سکان‌داری و امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود، همواره گردباد فتنه‌ها، اثری از اسلام و انقلاب اسلامی باقی نمی‌گذاشت.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نزدیک چهل و چهار سال است که از عمر درخت تنومند انقلاب اسلامی می‌گذرد و هر لحظه جهان تشنه معرفت و معنویت، بیشتر از این حسنه جاریه حضرت امام روح الله خمینی رضوان الله تعالی علیه بهره‌مند می‌گردد.

مَثَل شخصیت وصف‌ناشدنی او مَثَل چراغی است در دل ظلمت و یاوری است در میان سیلاب و حوادث و فتنه ها که ما را به ساحل و چکاد والای محمد و آل محمد صلوات الله علیه می‌رساند و یقینا محبت او محبت محمد و آل محمد و بغض او بغض محمد و آل محمد است؛ این است جایگاه و منزلت ولی‌فقیه که نوری برخاسته از نور ولایت محمد و آل محمد صلوات الله علیهم است.

کشتی نجات انقلاب اسلامی ایران همواره در طول زمان مورد هجوم بدخواهان و دشمنان قسم خورده سعادت بشریّت قرار گرفته است و اگر نبود سکان‌داری و امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره گردباد فتنه‌ها و امواج حملات، اثری از اسلام و انقلاب اسلامی باقی نمی‌گذاشت.

سالهاست که ملت ایران، ملتی مقتدر اما مظلوم است؛ اما هرگز از آرمان بلند خویش دست برنداشته و مأمن و نقطه امیدی برای آزادی خواهان و مستضعفان در سراسر این عالم گشته است؛ ملتی که همواره با رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب با سربلندی از دل آتش فنته ها و بحران ها عبور کرده؛ همچنان که توانست از این فتنه عظیم همه جانبه گذر کند و مانند روز روشن است که تمام این برکات مرهون علمدار نهضت اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی است.

دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته بود تا با جنگی تمام‌عیار و ترکیبی، کار نظام مقدس جمهوری اسلامی را یکسره کند و از اعماق وجود به این وهم خویش امید داشت، از سویی با استفاده از عوامل گروهی و سازمانی خود سعی بر تجزیه کردستان و آذربایجان و سیستان و بلوچستان داشت و با بهره گیری از ایادی داخلی خود اغتشاشاتی را در شهرهای مختلف کشور به راه انداخت، از سوی دیگر برنامه‌ای پیچیده در ایجاد صدای انفجارهای مهیب در اصفهان و دیگر شهرها تدارک دیده بود که بحمدالله با هوشمندی نیروهای مخلص و گمنام امنیتی خنثی شد، در این بین از بی‌بصیرتی و بی موالاتی و در مواردی نفاق برخی خواص بهره برد و با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای دروغ خود در آتش این فتنه دمید.

اما آن عنصری که توانست تمامی برنامه های پیچیده دشمن را خنثی کند، هدایت و تدابیر رهبر معظم انقلاب به مانند تمامی این سالها بود. ایشان دست جریان پشت صحنه فتنه را برای ملت آشکار کرده و از ابعاد مختلف و اهداف دشمن از حوادثی که کشور داشت با آنها دست و پنجه نرم می‌کرد پرده برداشتند.

همانطور که در بیانات ۱۱ مهرماه در دانشگاه افسری امام حسن مجتبی علیه السلام بر پیش بینی دسیسه دشمنان در مهرماه اشاره کردند، دشمن آماده شده تا جنگی بی‌مانند را علیه نظام جمهوری اسلامی به راه بیاندازد و در آماده سازی و انسجام نیروها و امکاناتش از هیچ چیز دریغ نکرده بود اما نقطه درخشان تاریخ انقلاب اسلامی بیانگر این است که دشمن در تمامی دوران ها با سد مستحکم ولایت فقیه روبرو و مغلوب شده است.

رهبر معظم انقلاب پیش از هرگونه اقدام عملیاتی دشمن با بیانات روشنگرانه و با هدایت ملت شریف ایران در خنثی سازی اهداف اغتشاشگران داخلی و اقدامات تجزیه طلبانه دشمنان خارجی در منطقه آذربایجان با رزمایش نیروی زمینی سپاه در منطقه ارس و موشک باران پایگاه‌های گروهک کومله و دموکرات که خانه‌ایی امن برای ایادی رژیم صهیونیستی و آمریکا جنایتکار در مجاورت مرزهای کشور محسوب می‌شد تمامی دسیسه های آنان را نقش بر آب کرد و آتش امیدی در دل دوستان و رعب و وحشتی در دل دشمنان برافروختند.

از دیگر سو با رهنمودهای ایشان و هوشیاری عوامل امنیتی اقداماتی که می‌توانست در شهرهای ایران به فاجعه‌ای ملی بدل شود، خنثی گردید و این نقطه پررنگ امید را در دل دشمنان به خاکستر و نقطه سیاهی در کارنامه اقدامات ۴۳ ساله آنها در تقابل با نظام مقدس جمهوری اسلامی مبدل شد و ثمری جز آشفتگی و استیصال برای آنها نداشت. زمانی هم که برخی نقاط کشور درگیر اغتشاشات بود، دشمن تمام تلاش خود را برای خشونت‌افزایی و امنیتی نشان دادن فضای کشور انجام میداد، اما رهبری با نهایت درایت، تمرکز دستگاه های اجرایی، مسئولین و ملت شریف ایران را به مسائل اصلی کشور متوجه کردند.

با تنوع برخورد با افرادی که در این برنامه دشمن مشارکت داشتند، صف افراد فریب خورده را از عوامل معاند خارج کرده، آن ها را به آغوش ملت بازگرداندند و فرمودند: «یک بخش صحنه‌گردان‌ها هستند، یک بخش فریب‌خورده‌ها هستند، یک بخش پول‌گرفته‌ها هستند، بعضی‌ها جنایت کردند؛ همه‌ی اینها یک جور نیستند. آن کسی را که فقط فریب‌خورده است و جنایتی نکرده، باید متنبّه کرد، باید موعظه کرد، باید هدایت کرد، چه دانشجو باشد، چه غیر دانشجو باشد، چه در خیابان باشد، چه در دانشگاه باشد، باید از او پرسید که این حرکت تو کمک به پیشرفت ایران است یا ضدّ پیشرفت ایران است؟ فکر کند دیگر. این مال فریب‌خورده است. او را باید وادار کنید به فکر کردن. آن کسی که بی‌توجّه به خواسته‌ی دشمن با او همراهی می‌کند، باید بیدارش کرد،‌ باید گفت دشمن آنجا است؛ حواست باشد با دشمن هم‌صدایی نکنی. به تعبیر امام راحل (رضوان الله علیه) «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.» [۱] خب، این مال آن جوان فریب‌خورده است.امّا آن کسی که عامل جنایت است یا قتل یا تخریب یا تهدید ــ کاسب را تهدید کند که باید تعطیل کنی، وَالّا دکانت را آتش میزنیم؛ ماشین‌سوار را تهدید کند که بایستی یا بِایستی یا باید بوق بزنی یا کارهایی مانند اینها کنی، وَالّا ماشینت را چنان میکنیم؛ عامل تهدید ــ اینها بایستی مجازات بشوند؛ به اندازه‌ی گناه خودشان باید مجازات بشوند.» [۲]

رهبر معظم انقلاب در طول مدت فتنه‌گری ها، روح امید که پیشران پیشرفت یک ملت است را دائماً تجدید کرده و نخبگان را به داشتن امید و انتقال آن به جامعه توصیه فرمودند؛ حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در سخنرانی های گوناگون جهت‌گیری حقیقی ملت بزرگ ایران به سمت آرمان‌های خود که عنصری کلیدی در پیشرفت و گذر از بحران های حال و پیش روی یک ملت است را تبیین کردند. این درحالی است که برخی خواص در این ایام از آن غافل بودند.

تمام این حرکات دشمن همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در راستای جلوگیری از مبدل شدن ایران به ایران قوی است و جمهوری اسلامی، نظامی است الهی که در خلاف این اراده جریان باطل ایستاده است و سعادت دنیوی و اخروی را برای ملت‌های جهان می‌طلبد؛ نظامی که در آن هیچ ظالم و مستکبری توان ایستادن در برابر جریان حق را دارا نیست و حقیقتاً تنها مسیر پیشرفت، مسیر ولایت است. همانگونه که امام امت نیز فرمودند: «من به همه ملت، به همه قوای انتظامی، اطمینان می دهم که امر دولت اسلامی، اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبی بر این مملکت وارد نخواهد شد.»[۳]

[۱] صحیفه‌ی امام، ج ‌۱۱، ص ۱۲۱؛ سخنرانى در جمع پاسداران تهران (۱۳۵۸/۹/۴)
[۲] بیانات در دیدار با مردم اصفهان (۱۴۰۱/۸/۲۸)
[۳] بیانات در جمع افسران، همافران، درجه داران و پرسنل غیر نظامی پایگاه هشتم نکاء نیروی مستقر در اصفهان (۱۳۵۸/۶/۲۸)

ارسال نظرات