۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۷۲۴۶۸۷

معرفی ششمین کتاب مسابقه مجازی کتابخوانی «هشت بهشت»

معرفی ششمین کتاب مسابقه مجازی کتابخوانی «هشت بهشت»
معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کتاب «امواج اراده‌ها» را به عنوان ششمین کتاب از سومین دوره مسابقه دانشجویی کتابخوانی هشت بهشت معرفی کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «امواج اراده‌ها» نوشته راضیه عزیزی، با گردآوری میلاد حبیبی و پژمان عرب، خاطراتی از توان و اراده ایرانی به سمت خودکفایی و پیشرفت، است. به‌عبارتی، تاریخ شفاهی پیشرفت انقلاب اسلامی یا «ایران پیشرفته» است.

انتشارات راهیار این کتاب را که مجموعه‌ای از تاریخ معاصر ایران، خاطرات، مجموعه ایران پیشرفته، مجموعه تاریخ شفاهی پیشرفت انقلاب اسلامی است در ۲۸۰ صفحه چاپ و منتشر کرده است.

در بخش مقدمه و معرفی کتاب آمده است: «امواجِ اراده‌ها، دست‌چینی از خاطرات است که گوشه‌ای از دستآوردها و پیشرفت‌های درخشان انقلاب اسلامی را کالبدشکافی می‌کند و می‌خواهد به ما بگوید از چه راهی آمده‌ایم؟ و کجا ایستاده‌ایم؟ و به کدام سو باید برویم؟ همه خاطرات مستندی که پیشرفت‌ها و دستآوردها را اثبات می‌کردند، لابه‌لای خبرها و تحلیل‌های روزمره و کلیشه‌ای گم شده بودند و پیدا کردن و بیرون‌کشیدن آن‌ها کار سخت و البته مهمی به‌نظر می‌رسید. خاطرات فراوان و متنوع بودند. گاهی جنس‌شان نظامی بود و گاهی هسته‌ای، گاهی پزشکی و گاهی صنعتی، گاهی حرف از فن‌آوری‌های دانش‌بنیان به میان می‌آمد و گاهی هم مدیریت و دیپلماسی. هرچند خاطرات گردآوری شده تمام آنچه باید نیست، اما به‌قدر وسع، تلاش کردیم تا مجموعه متنوعی از خاطرات را جمع‌آوری و بازنویسی کنیم تا با مرور آن‌ها، اندک حسی به اراده و توانمندی مردان و زنان این سرزمین پیدا کنیم و راه رسیدن به حقایق برای‌مان هموارتر شود».

دانشجویان کتابخوان علاقه‌مند تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir نسبت به ثبت‌نام و شرکت در این مسابقه اقدام کنند.

مسابقه برخط کتاب «امواج اراده‌ها» روز جمعه ۲۵ آذرماه از ساعت ۹ تا ۲۴ از طریق سایت مذکور برگزار می‌شود. به دانشجویان برگزیده این دوره از مسابقات جوایز ۵ میلیون ریالی و بن تخفیف کتاب (با شرایط ویژه) اهدا می‌شود.

نسخه الکترونیکی کتاب «امواج اراده‌ها»، در بن‌سازه (پلتفرم) طاقچه موجود است.

دانشجویانی که در ورود به سایت و یا ثبت‌نام مشکل دارند، می‌توانند به آیدی تلگرامی FarhangiJUT@ پیام ارسال کنند. آدرس صفحه اینستاگرام معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران https://instagram.com/fju_tehran?utm_medium=copy_link است. علاقه‌مندان برای عضویت در کانال تلگرامی مسابقات کتابخوانی هشت بهشت به نشانی FJUTBookRC@ مراجعه کنند.

ارسال نظرات