۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۲۴۷۷۵
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی:

دشمن در اغتشاشات اخیر فرهنگ مردم را نشانه گرفته بود

دشمن در اغتشاشات اخیر فرهنگ مردم را نشانه گرفته بود
حجت‌الاسلام خانی گفت: اغتشاشات اخیر رویکردی فرهنگی داشت و دین و ایمان مردم حجاب و پرچم ایران را نشانه گرفته بود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد خانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، در گردهمایی بصیرتی و جهاد تبیین که در مسجد امام خمینی(ره) اسفراین برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در این اغتشاشات فرهنگ مردم را نشانه گرفته بود.

وی افزود: این اغتشاشات نتیجه غفلت از حوزه فرهنگ و زنگ هشداری برای متولیان فرهنگی بود تا به خود آمده و به وظیفه خود برای تربیت مردم به‌ویژه نسل جوان به نحو احسن عمل کنند.

حجت‌الاسلام خانی اضافه کرد: غفلت از حوزه فرهنگ می‌تواند زیان‌های بسیاری برای کشور به همراه داشته باشد و موجب ناهنجاری‌های بسیاری در جامعه می‌شود که اغتشاشات اخیر تنها نمونه‌ای از این ناهنجاری‌ها است.

وی ادامه داد: باید متولیان فرهنگی مثل وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد، وزارت آموزش و تحقیقات، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت ورزش، وزارت میراث فرهنگی و ... به کار فرهنگی و تربیتی توجه بیشتری کنند تا این‌گونه مشکلات در کشور رخ ندهد.

حجت‌الاسلام خانی تصریح کرد: اغتشاشات اخیر نشان داد که نسل جوان فعلی سردرگم است و خوراک فرهنگی مناسبی ندارد به همین دلیل فوت یک خانم را بهانه قرار داده و به دنبال آن باراهنمایی و مدیریت دشمنان نظام اسلامی را هدف قراردادند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای این نسل سردرگم و رهاشده فکری بکنیم؛ چراکه آن‌ها باوجود ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی در معرض انواع تهاجم‌های پرحجم فرهنگی دشمن قرار دارند.

حجت‌الاسلام خانی با اشاره به نقش مهم طلاب در عرصه فرهنگی و تبلیغی، اظهار داشت: متأسفانه در امر تبلیغ روش مواجهه و ارتباط با مردم مناسب نیست که باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

وی افزود: مهارت داشتن در برخورد با مردم تبلیغ مداوم، تخصصی و مستمر در فضای مجازی و حقیقی برای طلاب و روحانیان واجب و ضروری است و باید در این زمینه رویکردی فعالانه داشته باشند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیان زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) هستند و باید با سعه‌صدر با مردم برخورد کرده تا بتوانند به قلوب آن‌ها راه پیدا کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات