۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۲۴۷۹۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

پرستاری، مهم ترین حلقه در نظام سلامت و زنجیره درمان است

پرستاری، مهم ترین حلقه در نظام سلامت و زنجیره درمان است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که بسیجیان در همه حوزه ها جهادی عمل می کنند گفت: بسیجی در هر محیطی که خدمت می کند آنجا را خانه عشق می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم گرامیداشت روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) هم پرستار مادر و برادرش در مدینه و هم پرستار پدر در کوفه و در اوجش پرستاری کودکان، بیماران و جانبازان را در کربلا می کرد.

وی با بیان این که حضرت زینب(س) پرستاری در شرایط سخت بی آبی را تجربه کرد و هیچ پرستاری به اندازه ایشان محاط به سختی نشد، افزود: اما آن حضرت هیچ وقت اظهار بی حوصلگی و گلایه نکرد که این باید پیامی برای پرستاران ما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تاکید بر این که پرستاران باید خوش اخلاق باشند و بیماران را تقویت روحیه نمایند چون این موضوع باعث تقویت جسم و درمان بیماران می گردد، اظهار داشت: البته باید از خدمات خالصانه پرستاران تقدیر کرد و جذب پرستاران جدید و ارتقاء دریافتی بر اساس قانون جدید تعرفه گذاری که نیاز ضروری سیستم حوزه سلامت بود را به فال نیک گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت پرستاری، مهم ترین حلقه در نظام سلامت و زنجیره درمان را پرستاری عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود کمبود نیرو و حجم بالای کار پرستاری کار این قشر قابل ستایش است و اگر از نظر روحی و جسمی تحت فشار باشند ممکن است در روند درمان بیماران دچار اشکال شود.

نماینده نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: پرستاران به همراه پزشکان و سایر کارکنان حوزه سلامت صادقانه و ایثارگرانه به مردم خدمات زیادی می‌دهند و اهدای ۱۷ شهید از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ایام کرونا خود نشانی از این موضوع دارد.

وی با بیان این که بسیجیان در همه حوزه ها جهادی عمل می کنند و در حوزه سلامت نیز این گونه هستند، تصریح کرد: بسیجی در هر محیطی که خدمت می کند آنجا را خانه عشق می داند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، افزود: از آغاز شیوع کرونا، بسیجیان در غالب گروه های مردمی و جهادی از تغسیل و تدفین گرفته تا اهدا کمک های های مومنانه، تامین دارو و خدمات بهداشتی و درمانی به مردم خدمت کردند و این خدمت همچنان ادامه دارد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات