۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۲۴۷۹۵
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

حضرت زینب؛ اسوه جهاد تبیین/ رهبر انقلاب الگوی استقامت در برابر جبهه طاغوت

حضرت زینب؛ اسوه جهاد تبیین/ رهبر انقلاب الگوی استقامت در برابر جبهه طاغوت
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز کفر و نفاق جبهه واحدی را در برابر اسلام ناب محمدی تشکیل داده‌اند، گفت: حضرت زینب(س) اسوه جهاد تبیین است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ مهدی امیدی در هشتمین نشست بصیرت افزایی طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در نیمسال اول تحصیلی با موضوع «الگوها و اسوه‌های مقاومت» با اشاره به اینکه قرآن کریم برای مقاومت در برابر کفر و نفاق الگوهایی را معرفی کرده است، بیان داشت: حضرت ابراهیم یکی از این الگوهاست که نماد حق‌پرستی و مبارزه با شرک و کفر است. او با ماه و ستاره و خورشیدپرستان محاجه کرد و با منطق علمی آن‌ها را قانع کرد که در برابر موجوداتی که رو به افول هستند کرنش نکنند.

وی به ایستادگی حضرت ابراهیم در برابر نمرود به‌عنوان نماد کفر اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در برابر نمرود استدلال‌هایی را مطرح می‌کند که او مات و مبهوت می‌شود و تعبیر «فبهت الذی کفر» در قرآن به این مساله اشاره دارد.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه پایبندی به حق، تسلیم در برابر حق‌تعالی و مبارزه با شرک و کفر از حضرت ابراهیم یک الگو ساخته است، ادامه داد: در الگوگیری چهار محور و عرصه باید مدنظر باشد؛ نخست دفاع از حق و حقیقت و مبارزه با جلوه‌های ضلالت، دوم مزین شدن به فضیلت‌های اخلاقی برای ایستادن در برابر رذایل، سوم عمل به احکام شریعت و ایستادن در برابر کسانی که مطیع امیال نفسانی خود هستند و چهارم پیروی از نظام ولایت الهی برای مبارزه با نظام کفر و طاغوت.

وی پیامبر اکرم (ص) را از دیگر الگوهای قرآنی عنوان کرد و افزود: پیامبر اسلام(ص) موحدی است مردم‌گرا، دغدغه مندی است دردآشنا، مؤمنی است خوش‌اخلاق، محکم در برابر دشمن و متواضع در برابر مؤمنین، اهل زهد و عبادت، مقرب به مقام «قاب قوسین او ادنی» عطوف، رئوف و رحیم نسبت به مؤمنین است و در قرآن، آیات بسیاری درباره ویژگی‌های اخلاقی ایشان آمده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که الگوها مانند راهنما عمل می‌کنند و انسان را به مقصد می‌رسانند خاطرنشان کرد: اهل‌بیت علیهم‌السلام از الگوهای مقاومت هستند، امیرالمؤمنین علیه‌السلام اسوه ایثار و شجاعت و ازخودگذشتگی است، حضرت زهرا علیهاالسلام الگوی جانبازی در راه ولایت است، امام حسن علیه‌السلام الگوی خویشتن‌داری و تاب‌آوری در برابر ریاکاران و منافقین است، امام حسین علیه‌السلام الگوی جان‌فشانی و ظلم ناپذیری است و حضرت زینب علیها‌السلام الگوی استقامت، شهامت و جهاد تبیین است.

وی شخصیت حضرت زینب را در تاریخ اسلام بی‌نظیر خواند و گفت: آن حضرت هجرت با ولی خدا را بر آرامش زندگی شخصی‌اش ترجیح داد و با اهدای دو فرزندش در راه خدا و با سخنرانی‌های عالمانه‌اش، آتش به خرمن دشمن انداخت و پایه‌های کاخ کفر را در هم شکست.

حجت‌الاسلام‌ امیدی امام زمان (عج) را سرآمد مقاومت دانست و گفت: در زمان معاصر نیز حضرت امام (ره) الگوی قیام در راه خداست. ایشان بارها فرمودند شما مردم کار بزرگی کردید و آن، قیام برای خدا بود ولی باید این قیام را با «فاستقم کما امرت» تکمیل کنید.

وی رهبر معظم انقلاب اسلامی را الگوی استقامت در برابر جبهه کفر و نفاق دانست و بیان داشت: امروز کفر و نفاق دست به دست هم داده و یک جبهه واحد تشکیل داده‌اند تا با اسلام ناب محمدی مبارزه کنند که شاهد آن سوزاندن مساجد، حوزه‌های علمیه، مراکز دینی، قرآن سوزی و توهین به مقدسات و ارزش‌های دینی و مذهبی است.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی (ره) شهید سلیمانی و خانواده‌های معظم شهدا را از دیگر الگوهای مقاومت معرفی کرد و گفت: در راه مقاومت نباید از کمی تعداد و نفرات ترسید و باید به خدا توکل کرد که به فرموده قرآن «ولاتهنوا ولاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین».

وی ادامه داد: در راه مقاومت باید عزم جدی برای تبلیغ و ترویج دین خدا داشته، در مقابل کفر و نفاق هم‌افزایی داشته باشیم، برنامه‌ریزی و کار تشکیلاتی کنیم و هر آنچه از دستمان برمی‌آید انجام دهیم تا آیندگان درباره ما به‌عنوان مؤمنین سست و اهمال‌کار قضاوت نکنند.

حجت‌الاسلام‌ امیدی در پایان اظهار داشت: امروز چشم زنان جهان اسلام به طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام است تا با ورود عالمانه و منطقی به مباحث مربوط به زنان و خانواده، پاسخ بسیاری از شبهات را بدهند و با حضور اجتماعی قوی، الگویی از یک زن مسلمان تراز انقلاب اسلامی باشند.

ارسال نظرات