۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۷۲۴۸۰۰
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) خبر داد؛

اجرای برنامه ‌روز دانشجو با رویکرد تزریق روحیه امید و خودباوری

اجرای برنامه ‌روز دانشجو با رویکرد تزریق روحیه امید و خودباوری
رجوعی ایجاد شور و نشاط و شادابی دانشجویان و تزریق روحیه امید و خودباوری و انگیزه بخشی در جهت شعار ما می‌توانیم را از رویکردهای برنامه های روز دانشجو در دانشگاه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت روز دانشجو با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد عنوان کرد: در آذر ماه سال جاری با شرایط سیاسی و اجتماعی متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته روبرو هستیم و این می‌طلبد که دانشگاه‌ها به عنوان محور تحولات اجتماعی میدان‌داری کنند، در همین راستا دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) نیز برنامه‌های متعددی را ویژه روز دانشجو و سایر مناسبت‌های این ماه تدارک دیده است.

وی در ادامه به رویکردهای کلیدی دانشگاه در برنامه‌های روز دانشجو اشاره کرد و تعمیق بصیرت دینی و انقلابی دانشجویان، گسترش فعالیت‌های داوطبانه دانشجویی در ایام منتهی به 16 آذر و ترویج روحیه کار آفرینی و اشتغال دانش بنیان در محیط‌های دانشگاهی در دو واحد خواهران و برادران را از برخی از این رویکردها ذکر کرد.

رجوعی تصریح کرد: دانشگاه متناسب با این رویکردها تلاش کرده طی 5 سال گذشته تمامی برنامه‌های خود را در راستای شعار محوری و کلیدی «دانش و مهارت در پرتو معنویت» انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: امسال 16 آذر و روز دانشجو مصادف با ایام دهه فاطمیه است و از همین رو لازم است برنامه‌ها به گونه‌ای برگزار شود که شان این ایام حفظ شود. به همین منظور برخی از برنامه‌های شاد و مفرح در این هفته و قبل از روز دانشجو در حال برگزاری است.

از اجرای مسابقات تا اعزام دانشجویان به عتبات عالیات

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در ادامه به برخی از برنامه‌های پیش بینی شده ویژه بزرگداشت روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دو ویژه برنامه جشن برای دانشجویان دختر و پسر به صورت مجزا تدارک دیده شده است.

وی اجرای مسابقاتی با عناوین «از خیال تا واقعیت دانشجویی»،«سیمرغ سخن»،«مسابقات ورزشی» را برخی از برنامه‌های در نظر گرفته شده دانشگاه ویژه این روز برشمرد و ادامه داد: نشست صمیمانه با دانشجویان ساکن خوابگاه، برپایی نمایشگاه خوداشتغالی و کارآفرینی دانشجویان، جلسه پرسش و پاسخ با معاونین، کارگاه آموزشی عکاسی، نشست شواری هماهنگی دانشجویان با هیئات رئیسه،آئین بزرگداشت روز دانشجو را از دیگر برنامه‌ها در این ایام ذکر کرد.

اجرای برنامه ‌روز دانشجوی بارویکرد تزریق روحیه امید در جهت شعار «ما می‌توانیم»

اعزام 80 دانشجو به عتبات عالیات

رجوعی همچنین به اعزام دانشجویان به عتبات عالیات همزمان با روز دانشجو اشاره کرد و افزودو: تعداد 80 دانشجوی دختر به کشور عراق و کربلای معلا اعزام شدند تا به عنوان یک دانشجوی انقلابی در حوزه ترویج بصیرت دینی و انقلابی ایفای نقش کنند.

توجه دانشگاه به حوزه دانش‌بنیان

وی با بیان اینکه از برنامه‌های اصلی این دانشگاه برنامه‌های روایتگری دانش‌بنیان است، گفت: یکی از شبهات جوانان این است که نظام جمهوی اسلامی ایران چه کارآمدی در عرصه‌های نظامی، دفاعی و امنیتی داشته است؟، در پاسخ باید گفت خوشبختانه ما مراکز دانش بنیان بیشماری داریم که اقتصاد و اشتغال دانش بنیان را در سطح استان، ملی و بین المللی شکل داده‌اند.

رجوعی گفت: در همین راستا گروهی از دانشجویان ما به پارک علم و فناوری اعزام شده و اردوهای راهیان پیشرفت نیز برنامه‌ریزی شده است، همچنین ارتباط با الگوهای موفق و هم افزایی با سایر مراکز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده دانشگاه در حوزه دانش بنیان است.

وی در ادامه سخنان خود یکی از ماموریت‌های کلیدی دانشگاه را کادرسازی برای نظام اسلامی در سه حوزه آستان قدس رضوی، ملی و بین‌المللی دانست و افزود: در حال حاضر بالغ بر 1200 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که سفیران فرهنگی انقلابی بشمار می‌روند.

ارسال نظرات