۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۲۴۸۰۴

مراسم نکوداشت آیت الله مناقب در کاشان برگزار شد

مراسم نکوداشت آیت الله مناقب در کاشان برگزار شد
در آستانه میلاد فرخنده حضرت زینب(س) مراسم نکو داشت حافظ قرآن و فقیه وارسته مرحوم آیت الله سید حسین مناقب از سوی هیات زینبیه مسجد ترک آباد کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید مصطفی مناقب استاد دانشگاه بعد از ظهر امروز در این مراسم که در آستان مقدس سلطان امیراحمد کاشان برگزار شد، گفت: مرحوم آیت الله سید حسین مناقب در سن ۱۴ سالگی حافظ کل قرآن کریم شد.

وی به ابعاد شخصیتی آیت الله مناقب اشاره کرد و افزود: آیت الله مناقب با تفضل الهی و به دلیل استعداد و نبوغ فوق العاده‌ای طی مدت ۳۰ روز ماه مبارک رمضان هر روز یک جزء از قرآن را حفظ کرد.

به گفته وی تربیت صد‌ها شاگرد و طلبه به مدت حدود ۴۰ سال و مدرس سطوح عالی حوزه علمیه کاشان از جمله مجاهدت‌های علمی فقیه وارسته بود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: مرحوم آیت الله صبوری در رابطه با آیت الله مناقب می‌فرماید، شخصیتی مانند آیت الله مناقب که تا این اندازه برای طلاب مفید باشد در حوزه علمیه کاشان خیلی کم داشتیم.

وی تقید به نماز جماعت اول وقت به ویژه نماز صبح درمسجد ترک آباد طی چهار دهه، اهتمام ویژه به رفع مشکلات و نیاز‌های مستمندان، رسیدگی به وضعیت معیشتی فقرا و نشر احکام و معارف قرآن و اهل بیت(ع) را از جمله ویژگی‌های این عالم وارسته برشمرد.

لازم به ذکر است، آیت الله مناقب پس از طی مراحل مقدماتی علوم حوزه از محضر علما عصر خود و مراجع عالیقدر شیعه از جمله مرحوم حضرت آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت الله گلپایگانی و آیت الله سید محمد حسین رضوی کاشانی بهره‌های علمی و معنوی برد و به مقام‌های بلند علمی و فقهی رسید، این عالم وارسته سرانجام در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۷۷ در سن ۷۰ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری، چشم از جهان فروبست و درآرامستان ملا محسن فیض کاشانی به خاک سپرده شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات