۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۷۲۴۸۶۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه

ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: کرسی‌های تفسیر قرآن نقش مهمی در گسترش فرهنگ قرآنی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، در جلسه انجمن خیرین قرآن و عترت خراسان شمالی، اظهار داشت: فرهنگ قرآن باید در جامعه ترویج و تبیین شود.

وی افزود: به دلیل اینکه افزایش کرسی‌های تفسیر قرآن نقش مهمی در گسترش، ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی در جامعه دارد باید به این مهم بیشتر بپردازیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، برپایی نشست های تفسیر و برپایی دوره‌های آموزشی ازجمله مواردی هستند که در گسترش فرهنگ قرآنی نقش دارند.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن، تفسیر و دوره‌های آموزشی باید از ظرفیت اساتید مجرب استفاده شود تا به این وسیله به نتیجه مطلوب برسیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: با توجه به اثرپذیری فراوان کلام الهی و آموزه‌های دینی در تمامی عرصه‌ها ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی باید در جامعه بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند نقش بسیاری در گسترش فرهنگ قرآنی و رشد فرهنگ اسلامی در جامعه داشته باشند ازاین‌رو لازم است از این ظرفیت‌ها هم استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: همچنین باید از ظرفیت جوانان هم استفاده کرده و استعداد آن‌ها را به سمت آواهای قرآنی سوق دهیم تا آن‌ها با قرائت زیبا هنر قدسی قرائت‌های حیرت‌انگیز را به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد: البته مفسران و مسؤولان مربوطه هم نباید تنها به تفسیر و ترتیل قرآن در این کرسی‌ها اکتفا کنند آن‌ها باید از ظرفیت مجازی هم استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی استفاده کرد به‌عنوان نمونه دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی هم‌مکانی مناسب برای ترویج این فرهنگ آسمانی است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات