۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۲۴۸۹۰

تأکید نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم تعهد در رشته‌های هنری

تأکید نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم تعهد در رشته‌های هنری
حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم تعهد در رشته‌های هنری تأکید کرد و گفت: فرمایش امام مبنی بر هنر یعنی دمیدن روح تعهد درانسان به عنوان یک سند بالادستی قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در مراسم افتتاحیه هنرستان هنر‌های زیبا حاج غلامحسین عبداللهی با تبریک میلاد حضرت زینب(س)، گفت: امام خمینی(ره) می‌فرماید، هنر به معنای دمیدن روح تعهد در انسان است.

وی بر لزوم تعهد در رشته‌های هنری تأکید کرد و افزود: فرمایش امام مبنی بر «هنر یعنی دمیدن روح تعهد در انسان» باید به عنوان یک سند بالادستی در هنرستان های هنر قرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: در صورت توجه به این فرمایش امام خمینی(ره) در فعالیت‌های این هنرستان، برای لحظه به لحظه حضور دانش آموزان و برای خیر و فعالان در این هنرستان خیرات و باقی الصالحات و ثواب منظور خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنر شهید مطهری در بیان و قلم ایشان است، یادآور شد: کتاب‌های شهید مطهری که ۶۰ سال قبل  چاپ و منتشر شده است کتاب‌های کاربردی و به روز است چرا که ایشان برای گفتن تأئید اثبات و برای نفی مستدل صحبت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه تعهد انسان می‌تواند در نماز به عنوان ستون دین باشد، افزود: امیرمومنان(ع) می‌فرماید همه کار‌های انسان تابع نماز است و اگر نماز قبول نباشه بقیه کار‌ها نیز قبول نخواهد شد و اگر نماز صحیح نباشه به مابقی کار‌های انسان حتی نگاه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز امیدواری در کنار فعالیت‌های هنری و درس و تحصیل، نسبت به ارتقای معنویت دانش آموزان اهتمام داشته باشید.

لازم به ذکراست هنرستان هنر‌های زیبا حاج غلامحسین عبداللهی ظرفیت با ظرفیت یکصد دانشجو در چهار رشته هنری دارد فعالیت می‌کند، این هنرستان در حال حاضر با ۴۰ دانش آموز دو رشته فتوگرافیک و انیمیشن سازی فعالیت خود را آغاز کرده است و مجوز دو رشته سینما و گرافیک دریافت شده است، با فعالیت کامل این هنرستان که مجوز آن به مراکز استان‌ها داده می‌شود کاشان در آینده نزدیک تبدیل به پایتخت انیمیشن کشور خواهد شد.

شایان ذکر است، برای ساخت هنرستان هنر‌های زیبا کاشان با زیربنای نزدیک به ۸۰۰ مترمربع در ۲ طبقه به مساحت یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع توسط خیر مدرسه‌ساز خانواده عبداللهی ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات