۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۷۲۴۹۱۲
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

روال ها و روش های غلط گذشته احصا و رفع شود

روال ها و روش های غلط گذشته احصا و رفع شود
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: نخستین کار دربازنگری برنامه ۱۴۰۵ این است که کار‌ها و روال‌های غلط گذشته، تکرار نشود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار جمعی از مسئولین مدیریت شهری در رابطه با بازنگری برنامه جامع 1405 اصفهان اظهار کرد: نختسین کار در طرح بازنگری برنامه 1405 این است که کارها وروال های غلط گذشته، دیگر تکرار نشود که در مرحله نخست باید این مسائل غلط در شهرداری احصا شود.

وی با بیان اینکه بسیار امری پسندیده است که ما امور و روش‌های بد گذشته را شناسایی و از تکرار آنها ممانعت کنیم، ابراز کرد: اگر به عنوان مثال سخن از ارج نهادن به کرامت انسانی در طرح بازنگری برنامه 1405 می شود باید همه جنبه های تکریم ارباب رجوع را از ابتدا تا انتهای این فرایند مدنظر قرار داد و عزت افراد را با خدمت به آنها حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)مبنی بر اینکه خداوند همه امور را به مومن تفویض کرده جز اینکه اجازه ذلیل شدن را به او نداده است، عنوان کرد: بنابراین حفظ عزت انسان یکی از امور بسیار مهم در اسلام است.

وی ادامه داد: صداقت، دروغ نگفتن و پذیرایی از ارباب رجوع در زمان ملاقات با مدیران شهرداری، از جمله مصادیق تکریم ارباب رجوع است، حرف شهرداری نباید هرگز درامور دو گونه بشود، ذیل تکریم ارباب رجوع در طرح بازنگری 1405، باید از روش ها و منش های غلط گذشته خود بپرهیزیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به شفافیت، فساد ستیزی، امانت داری، عدالت محوری، پاسداشت هویت تاریخی ودینی شهر،مسئولیت پذیری، نیک نامی و تلاش جهادی به عنوان مولفه ها و شاخصه های طرح بازنگری 1405 اصفهان که با استناد بر نظر نخبگان و خبرگان تهیه شده است، گفت: ذلیل ترین انسان کسی است که بر روی تصمیم خود ، تصمیم دیگری بگیرد، به عنوان مثال اگر ضوابط فنی در شهرداری تاکید دارد در خیابانی با عرض 10 متر فقط چهار طبقه باید ساخت، شهرداری به هیچ وجه من الوجود نباید حرف خود را حتی با پرداخت های هنگفت مالی نقض کند و اجازه ساخت و سازی غیرقانونی را بدهد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کاهش ساختمان های مرتفع و وسعت دادن به شهر در سطح عرض به جای ارتفاع، یک امر شایسته از منظر دین و اسلام است، هرچه به سمت ساختمان های مرتفع برویم، مشکلات اجتماعی و فرهنگی بیشتری گریبان گیرخانواده ها و آحاد افراد خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: تک تک شاخصه های بیان شده بسیار ارزشمند است، ولی باید بر روی مصادیق و زیر مجموعه های اجرایی این شاخصه ها در بدنه شهرداری تفکر و تدبیر دقیق شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه یکی ازمصادیق نیک نامی شهرداری این است که در مناسبت های ملی و مذهبی، خوب تر عمل کند، گفت: شهر اصفهان به عنوان یک شهر دینی در مراسم سوگواری معصومین، باید یکپارچه عزادار و یا در ولادت ها سراسر شاد باشد، باید تبلیغات محیطی به چشم بیاید. وی ابراز کرد: باید مفادی ازبرنامه 1405 اصفهان که قرار بر بازنگری است، دقیقا برای اظهار نظر نخبگان و نقد و نظرمدیران مشخص شود.

درابتدای این دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران و معاونین شهرداری پیرامون نحوه اجرای طرح بازنگری برنامه جامع 1405 اصفهان و مولفه های تبیین شده برای بازنگری وتدقیق آن توضیح دادند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات