۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۲۴۹۴۸
نماینده ولی فقیه در کاشان بیان کرد؛

جایگاه تکریم سالمندان در مبانی اسلامی

جایگاه تکریم سالمندان در مبانی اسلامی
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه تکریم سالمندان تکریم خدا است، گفت: معاد و معاد باوری باید در تار و پود انسان‌ها وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پنجشنبه شب در مسجد بقیه الله الاعظم بلوار شهید باهنر شهرستان کاشان با تبریک میلاد حضرت زینب(س)، گفت: تکریم سالمندان تکریم خدا است.

وی با اشاره به اینکه معاد و معاد باوری باید در تار و پود انسان‌ها وجود داشته باشد، افزود: کمک به نیازمندان و فقرا و یتیم نوازی نمونه‌هایی از معاد باوری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: اگر امروز بسیج با فرمان رهبر معظم انقلاب بسته‌های معیشتی مساوات را ترویج کرده است این اقدامش منطبق با آیات قرآنی و معاد و معادباوری است.

وی در ادامه با اشاره به مذمت سبک شمردن نماز و اقامه نماز در آخر وقت در احادیث، افزود: پدران و مادران با تعطیل کردن کار‌های خانه اولویت نخست نماز را به فرزندان خود عملا نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم توجه به نماز اشاره کرد و با بیان اینکه توجه و ذهن انسان در نماز فقط باید متوجه خدا باشد، یادآور شد: برای اینکه ذهن انسان تنها به نماز باشد ابتدای نماز یکی از اهل بیت(ع) را ناظر بر نماز خود کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه اسراف سبب عدم توفیق اخلاص برای انسان است، اظهار داشت: خداوند اسراف کنندگان را دوست ندارد و خداوند هرکس را دوست داشته باشد به او اخلاص می‌دهد و هرکسی را دوست نداشته باشد به او اخلاص نمی‌دهد.

وی افزود: کسی که نماز جماعت اول وقت را می‌خواند، اما نسبت به رفع مشکل همسایه خود و یا درمان بیماران نیازمند بی توجه است از اخلاص خداوند محروم است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از حضرت زینب(س) به عنوان یک بسیجی بزرگ جهان اسلام نام برد و گفت: این قدرت رسانه‌ای حضرت زینب بود که طومار دستگاه یزید را در هم پیچید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات