۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۲۴۹۵۰
آیت الله کریمی جهرمی:

گلپایگان مصداقی برای بلد طیب در قرآن کریم است

گلپایگان مصداقی برای بلد طیب در قرآن کریم است
آیت الله کریمی جهرمی با بیان اینکه گلپایگان، مصداقی برای «بلد طیب» در قرآن کریم است گفت: علمای گلپایگان و مردم شریف این دیار، پاکی و قداست این بلد طیّب را حفظ کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از فضلای گلپایگان با آیت الله کریمی جهرمی دیدار کردند، در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت حوزه علمیه گلپایگان توسط برخی از حاضران جلسه ارائه شد.

آیت الله کریمی جهرمی با تقدیر و تشکر از اقدامات دینی و مذهبی که توسط حوزه و روحانیت گلپایگان انجام می‌شود با اشاره به آیه شریفه «والْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ و الَّذِي خَبُثَ لَا يَخْرُجُ إِلَّا نَكِدًا» گفت: شهر گلپایگان، مصداقی برای بخش اول این آیه شریفه است که از این سرزمین، علمای بزرگ و نافذ الکلمه خدومی برخاسته‌اند که در طهارت روح اسوه بودن و به جرأت می‌توان گفت کمتر شهری است که این‌قدر عالم مؤثر،  پرمایه و مورد احترام جامعه از آن برخاسته باشد.

وی در بخش دیگری از بیانات خود، با نقل خاطرات خود از برخی علمای بزرگ گلپایگان، بیان کرد: از ویژگی های این شهر این است که آب و گِل آن با روحانیت و علما دمساز است.

آیت الله کریمی جهرمی ادامه داد: این شهر کوچک از نظر مساحت، علمای جلیل القدر و عالی منزلت و مراجع والامقامی مانند آقای آقاسید جمال اعلی الله مقامه و در این اواخر، مثل مرحوم حضرت آیت الله  گلپایگانی، مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ علی و مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی اعلی الله مقامه را به خود دیده که علمایی موثر و موفق در عرصه جهانی بودند و روحانیت گلپایگان باید قدردان این سابقه خود باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در قسمت دیگری از سخنان خود، با اشاره به برخی ویژگی‌های اخلاقی مردم شریف گلپایگان گفت: شهر گلپایگان را می‌توان مقتدا و اسوه دیگر بلاد دانست. نفَس علمای بزرگ و ربانی آن، بر مردم چنان  اثرگذار بوده که  در آن مردمانی علاقه مند به دین و اخلاق و معنویت پرورش یافته اند.

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه، ضمن توصیه به طلاب افزود: باید روحانیت و حوزه گلپایگان، سرآمد حوزه‌ها و اسوه علمای بلاد باشند. طلبه‌ای که در این حوزه درس می خواند باید به بهترین شکل دروس دینی را فرابگیرد و ممتاز باشد، تا بتواند در جامعه اثر گذار گردد و یا سخنرانان محترمی که در این شهر خدمت می کنند، در پاکی و پرهیزکاری، تبیین مطالب  صحیح و راست و ارشاد و خیرخواهی برای مردم، باید به عنوان نمونه در جامعه باشند.

وی در پایان این دیدار، اظهار کرد: باید بکوشیم قداست این شهر، حفظ شود، سیره ی علمای سلف آن مورد توجه روحانیت گلپایگان قرار گیرد و همه بر همان مدار و مسیر حرکت کنند. روحانیون و طلاب این شهر، مراعات امور اخلاقی و دینی را بکنند و مراقب باشند کاری که متناسب با شأن این بلد طیّب و شئون عالم و فاضل و خطیب گلپایگان نیست، انجام ندهند که هر عمل خلاف شأن آنها، حتی اگر جزئی باشد، اثر منفی عمیقی دربین جامعه دارد.

ارسال نظرات