۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۲۴۹۵۵
امام جمعه ساری تاکید کرد؛

روز دانشجو؛ روزی ضد آمریکایی/هیچ ایرانی با غیرتی به آمریکا باج نمی دهد

روز دانشجو؛ روزی ضد آمریکایی/هیچ ایرانی با غیرتی به آمریکا باج نمی دهد
مازندران - امام جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت: ایادی آمریکا این روز را به نفع خودشان مصادره نکنند، چون رویکرد شانزدهم آذر ضد آمریکایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن 16 آذر روز دانشجو، گفت: ایادی آمریکا این روز را به نفع خودشان مصادره نکنند، چون رویکرد شانزدهم آذر ضد آمریکایی است.

وی با بیان این که آمریکایی ها و سایر کشورهای غربی در طول صد ها سال اخیر همواره با غارت سایر کشورها تلاش کردند کشور خودشان را بسازند و آباد کنند، افزود: اگر امروز می بینیم کشورهای غربی از یک پیشرفت خاصی برخوردار هستند به دلیل غارت سایر کشورها در طول تاریخ است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که آمریکایی ها مخالف قدرتمند شدن کشورهای مستقل و آزاد هستند، خاطرنشان کرد: آنها خودشان را کدخدای جهان می دانند و راهبرد آنها سلطه بر سایر کشورها است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که آمریکایی ها در طول تاریخ به دنبال باج خواهی از سایر کشورها بودند، افزود: این کشورهای استکباری ملت ایران را از حقوق واقعی خود به ویژه در زمینه های علمی و فناوری هسته ای محروم می کند چون ایران اسلامی کشوری مستقل و آزاد است و نمی خواهد زیر سلطه آنها باشد.

وی با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند آمریکایی ها مذاکره نمی خواهند بلکه باج می خواهند، گفت: هیچ ایرانی با غیرتی به آمریکایی ها باج نمی دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که کشاورزان و باغداران نسبت به رکود محصولات کشاورزی و باغی نگران هستند، افزود: مسؤولان باید نسبت به این مسأله مهم توجه بیشتری داشته باشند و در جهت رفع دغدغه این قشر زحمتکش تدبیر کنند.

امام جمعه ساری بر ضرورت تسهیل صادرات محصولات کشاورزی و باغی تأکید کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا برای فعالان این عرصه صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی همچنین به پیشرفت های صورت گرفته در نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: این مجموعه مظهر رشد، فناوری و پیشرفت و تبلور خودباوری است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات