۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۷۲۴۹۷۲
امام جمعه موقت کاشان:

مردم ایران پرچم توحید را برافراشته اند

مردم ایران پرچم توحید را برافراشته اند
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار نعمت ولایت را یکی از نعمت‌های بی بدیل مردم ایران دانست و گفت: مردم ایران از نعمت ولایت برخوردار هستند و پرچم توحید را برافراشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۲۸ سوره مبارکه ابراهیم که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: در آیات گذشته بحث در ارتباط با شجره طیبه و شجره خبیثه بود که کفر و شرک را به شجره خبیثه تعبیر کرد.

وی افزود: یکی از آثار شجره طیبه انسان‌هایی که در مسیراسلام ناب گام برمی دارند، افراد صالحی که از شاخه و برگ شجره طیبه هستند و یکی از بهترین نمونه‌های شجره طیبه رهبران دینی و انسان‌های صالحی هستند که نعمت‌های الهی را در مسیر خدا و صحیح استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: یکی از راه‌های شناخت قرار داشتن در ردیف شجره طیبه و یا شجره خبیثه چگونگی استفاده از نعمت‌های خداوند است، استفاده صحیح از نعمت‌های خداوند بیانگر قرار داشتن در شجره طیبه است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: آن‌هایی که نعمت‌های خداوند را تبدیل به کفر می‌کنند و بر خلاف مسیر خداوند مصرف می‌کنند جزء شجره خبیثه هستند، اما آن‌هایی که در مسیر صحیح قرار دارند و از نعمت‌های خداوند درست استفاده می‌کنند جزء شجره طیبه هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: رهبران کفر به تقلید کورکورانه از نیاکان خود نعمت‌های خداوند را در مسیر شرک و کفر مصرف می‌کنند و پیروان آن‌ها به جای پیروی از رهبران الهی، از رهبران کفر و شرک و فساد و طغیان و طاغوت پیروی می‌کنند.

وی گفت: مردم با وجود اینکه نعمت ولایت و نعمت رهبران دینی را دیدند، اما رهبران کفر و شرک مردم را به طرف خرافه سوق دادند.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: امروز مردم ایران از نعمت ولایت برخوردار هستند و پرچم توحید را برافراشته اند و قرآن در راس امور است و قانون اساسی اجرا می‌شود.

به گفته وی اگر خط نفاق در مقابل نعمت ولایت نمی‌ایستاد و مانع تراشی و سنگ اندازی نمی‌کرد و ۸ سال جنگ تحمیلی و تهدید و تحریم‌های ظالمانه را علیه ملت ایران اعمال نمی‌کردند شتاب موفقیت کشور چندین برابر امروز بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز ظلم و ستم از سوی رهبران کفر در دنیا بیداد می‌کند و فطرت پاک انسانی و ناموس پرستی را نابودند کردند و به جای توحید شرک و کفر را ترویج می‌کنند.

وی افزود: بشر به سمت و سویی سوق داده شده است که تمام نعمت‌های الهی در مسیر شرک و کفر به کار گرفته شده و به جای اینکه علم در خدمت بشریت باشد علیه بشریت به کار گرفته شده است.

به گفته به جای استفاده از امکانات و تجهیزات نوین علمی برای تعالی انسان‌ها در مسیر انحراف و گمراهی و فساد انسان‌ها به کار گرفته شده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه قدرت‌های اقتصادی جهان تبدیل به قدرت‌های فاسد اقتصادی شده و مردم در فقر دست و پا می‌زنند، گفت: کفر و ناسپاسی نعمت‌های خداوند، زمین تبدیل به جهنم سوزان کرده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات