۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۷۲۴۹۷۵
امام جمعه دامغان تشریح کرد؛

اصول چهارگانه کارآمدی نمایندگان مجلس

اصول چهارگانه کارآمدی نمایندگان مجلس
امام جمعه دامغان بر چهار اصل اخوت، تعاون، انتقال تجارب و وحدت بین نمایندگان مردم هر شهرستان در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در آیین تجلیل از نمایندگان مردم دامغان در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی که باعنوان " فصل همدلی" به میزبانی تالار الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: حضور شخصیت‌های فرهیخته، توانمند و ولایتمدار دامغانی در مجلس شورای اسلامی همواره بیانگر بصیرت و انقلابی گری مردم دامغان بوده است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه چهار اصل را مردم ما در انتخاب نمایندگان خود برای قوه مقننه و البته نمایندگان برگزیده ملت باید رعایت کنند تا ما مجلسی در تراز انقلاب اسلامی و راهگشا برای کشور داشته باشیم، گفت: نخست اصل اخوت است، نماینده‌ای که دوره اش تمام می‌شود و برادر دیگری جایگزین او می‌شود، باید روحیه برادری بین خود نمایندگان و هواداران آن‌ها جریان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دومین اصل تعاون است، بدین معنی که نماینده قبلی بی‌تردید تجاربی اندوخته کرده و کار‌هایی را آغاز نموده که باید در دوره نماینده بعدی به سرانجام برسد، اینجاست که باید اصل تعاون حکم فرما باشد، تعاون در همه شئون جامعه اسلامی باید جاری و ساری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان سومین اصل برای نمایندگان مجلسی کارآمد و مردمی را انتقال تجربیات یک یا چند دوره نمایندگی به نماینده بعدی عنوان و تصریح کرد: نمایندگانی که با رأی مردم انتخاب می‌شوند باید از نماینده سابق شهر خود انتقال این تجربیات را بخواهد و او نیز دریغ نکند، حضرت امام علی(ع) در این زمینه می‌فرماید: " مَن حَفِظَ التَّجارِبَ أصابَتْ أفعالُـهُ " هر که تجربه‌ها را نگاهدارى کند، کارهایش به نتیجه درست رسد.

امام جمعه دامغان چهارمین و مهمترین اصل در این زمینه را " وحدت " برشمرد و اظهار داشت: نماینده عزیزی که در یک یا چند دوره با رأی مردم به مجلس شورای اسلامی می‌رود، به واقع علم عزت شهر، استان و کشور را برافراشته و وقتی نماینده بعدی می‌آید این علم را به او تحویل می‌دهد؛ مردم بصیر ما باید این وحدت و همدلی را در عمل مشاهده کنند.

وی با قدردانی از دکتر علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به دلیل برگزاری این آئین، این اقدام را گواهی بر همدلی، برادری، تعاون، روحیه انتقال تجربیات و در یک کلام یکی بودن نمایندگان ادوار مختلف مجلس در این شهرستان دانست و افزود: باید دست در دست هم برای رساندن امانت انقلاب به صاحب حقیقی اش تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان همچنین با گرامیداشت روز مجلس و یاد و خاطره مبارز نستوه و نماینده خداجو و مردمی، شهید آیت الله مدرس، ایشان را نماد نماینده انقلابی، استکبار ستیز، دلسوز دین و مردم، دشمن شناس و عدالت خواه برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) ارادت خاصی به این عالم مبارز داشتند، به واقع عامل شهادت آیت الله مدرس بغض دشمنان ایران، اسلام و ملت ما نسبت به ایشان بود. /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات