۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۷۲۴۹۸۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

قبح شکنی در مسئله حجاب، توطئه دشمن است

قبح شکنی در مسئله حجاب، توطئه دشمن است
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی قبح شکنی حجاب در جامعه را توطئه دشمن دانست و گفت: برخی با دریافت پول با وضعیت نامناسب در معابر تردد می‌کنند تا قبح حجاب را بشکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی جمعه شب در مسجد جواد الائمه به برخی از دستاورد‌ها برکات معنوی و مادی انقلاب اسلامی اشاره کرد و از برگزاری ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشوربه عنوان یکی از برکات معنوی انقلاب اسلامی نام برد و یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی تنها تعداد معدودی نماز جمعه در کشور برگزار می‌شد.

به گفته وی قبل از پیروزی انقلاب مسجد جمکران ۱۰ نفر زائر داشت، اما امروز مسجد جمکران سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر زائر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی اعتکاف در بسیاری از کشور‌های اسلامی و در سراسر کشور با حضور میلیونی جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گفته وی دعای عرفه که پیش از این با حضور تعدادی افراد مشخص و در یک مکان برگزار می‌شد، اما امروز چندین دعای در سراسر شهرستان‌ها و با استقبال جمعیت نوجوان و برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به برخی برکات مادی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب به دلیل کمبود پزشک، پزشکان عمومی هندی و پاکستانی در ایران فعالیت داشتند، اما امروز سخت‌ترین جراحی‌ها و پیوند‌ها در ایران انجام می‌شود و اتباع خارجی برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

وی یادآور شد: در دوران شیوع ویروس کرونا اروپا و آمریکا برای تهیه ماسک با مشکل روبرو بودند و سرقت ماسک در این کشور‌ها رواج داشت، اما ایران درهمان دوره ساخت شش نوع واکسن را آغاز و نه تنها نیاز داخل کشور را تامین کرد حتی به خارج از کشور نیز صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با بیان اینکه دشمن در تبلیغات خود حجاب را مانع پیشرفت زنان ایران معرفی می‌کند، اظهار داشت: امروز زنان در جمهوری اسلامی ایران با حفظ حجاب در همه رشته‌ها به موفقیت‌های چشم گیری رسیده اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: چون دشمن پیشرفت‌های بانوان با حجاب ایران را بر نمی‌تابد اقدام به کشیدن روسری را از سر زنان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای حجاب در آموزش و پرورش غفلت شده است، افزود: اگر همانگونه که معلمان برای فرمول‌های درسی، صدا و سیما برای ساخت فیلم و سریال، منابر، دانشگاه، حوزه و دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی با یکدیگر همکاری داشتند امروز وضعیت حجاب اینگونه نبود.

وی شکستن قبح حجاب در جامعه را توطئه دشمن دانست و ادامه داد: برخی حقوق دریافت می‌کنند تا با وضعیت نامناسب در معابر عمومی تردد کنند تا قبح حجاب را بشکنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: شخصی که قصد داشت عبای آیت الله صافی را به نیت تبرک ببوسد آیت الله صافی به ایشان گفت، چادر و حجاب تو نهی از منکر است.

وی افزود: انقلاب اسلامی سرعت جامعه به سمت مفاسد اجتماعی را گرفت، اما تهاجم فرهنگی دشمن شدت گرفت و رهبری در سال‌های نخست رهبری در ارتباط با تهاجم فرهنگی دشمن هشدار داد، اما متولیان فرهنگی آن زمان خود عامل ضد فرهنگی بودند.

به گفته وی اگر بسیج برادران و خواهران در هر محله‌ای یک هسته امر به معروف و نهی از منکر را در ۳۵۰ مسجد فعال کنند، فعالیت ۳۵۰ هسته امر به معروف و نهی از منکر تاثیرگذارخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر استفاده از نیرو‌های بازنشسته سپاه برای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: حوزه امر به معروف و نهی از منکر تنها حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه هرجایی که حقی ناحق شود مصداق امر به معروف و نهی از منکر است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات