۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۲۵۰۸۲

گردهمایی «مبلغان فاطمی» با موضوع «جهاد تبیین» در قم برگزار شد

گردهمایی «مبلغان فاطمی» با موضوع «جهاد تبیین» در قم برگزار شد
همایش مبلغان فاطمه با موضوع نهضت جهاد تبیین در سیره حضرت زهرا(س) در سالن همایش مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش مبلغان فاطمه با موضوع نهضت جهاد تبیین در سیره حضرت زهرا قبل از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه دارالشفا برگزار شد.

در این گردهمایی که با حضور مبلغان برگزار شد، حجج اسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه، حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و سعید صلح میرزایی مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم به سخنرانی پرداختند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در این گردهمایی با اشاره به اهمیت تبلیغ و لزوم جهاد تبیین در این عصر اظهار داشت: وقتی گاهی از اوقات برخی از روحانیون که در زمینه های مختلفی فعال هستند و حتی پژوهش و تالیف کتاب نیز دارند، اما به امر تبلیغ اهتمام نمی ورزند را می بینم، غصه می خورم؛ چرا این افراد به تبلیغ نمی روند؟ درحالی که عمده هدف ما بلاغ و تبلیغ است.

وی در ادامه وظیفه اصلی امروز مبلغان را جهاد تبیین و روشنگری مردم نسبت به مسائل اخیر کشور دانست و افزود: یکی از مهمترین وظیفه و رسالت مبلغان فاطمی، جهاد تبیین است و باید با افشاگری خود، دشمن را رسوا کنند و پیشرفت های کشور و نعمت هایی که در سایه سار نظام ولایی و انقلاب اسلامی به وجود آمده است را برای مردم بازگو کرده و یادآوری شود.

در ادامه این گردهمایی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و ضرورت جهاد تبیین در این عصر ابراز کرد: مجاهدان تبیین در نظر قرآن کریم از فظیلت و مقام بالایی برخوردار هستند و برای علمای دین و مراجع عظام نیز طلابی که در این عرصه قدم برداشته و تلاش می کنند، ارزشمند بوده و این افراد جایگاه ویژه ای دارند.

وی در ادامه افزود: در این عصر که عصر جهاد تبییین است کسانی که توانایی جهاد تبیین را ندارند، باید آموزش های لازم را کسب کنند و با آموزش ها و یادگیری های لازم در راه نظام اسلامی و اسلام ناب محمدی تلاش و کوشش کنند.

حجت الاسلام صلح میرزایی در ادامه این گردهمایی با اشاره به فرمان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر جهاد تبیین بیان داشت: جهاد تبیین در این عصر لازم و ضروری است و وقایع اخیر کشور، خوراک تبیینی که در فضای مجازی ریخته شد، برای خنثی سازی و گذر ما از جنگ ترکیبی دشمنان بسیار موثر و مفید بود و اگر این گونه فعالیت های تبیینی صورت نمی گرفت، شاید نمی توانستیم از این مرحله عبور کنیم.

وی در ادامه افزود: این مسئله نشانگر اهمیت جهاد تبیین است و باید شبهه های در اذهان پاسخ مناسب و اقناعی دریافت کنند و این را باید گفت که اگر با تبیین ما دشمنان انقلاب اسلامی ناراحت و دل آزده نشوند جهاد تبیین نخواهد بود؛ چراکه جهاد تبیین به این معنا است که دسمنان نظام و اسلام از آن خشنود و راضی نباشند.

ارسال نظرات