۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۲۵۰۸۶
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه:

با افشاگری دشمنان را رسوا کنید/ «جهاد تبیین»، رسالت مهم مبلغان فاطمی

با افشاگری دشمنان را رسوا کنید/ «جهاد تبیین»، رسالت مهم مبلغان فاطمی
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: وظیفه اصلی امروز مبلغان جهاد تبیین، رسوا کردن دشمن و روشنگری مردم نسبت به مسائل اخیر کشور است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در گردهمایی بزرگ مبلغان فاطمی که قبل از ظهر امروز با موضوع جهاد تبیین در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبلیغ و لزوم جهاد تبیین در این عصر اظهار داشت: وقتی گاهی از اوقات برخی از روحانیون که در زمینه های مختلفی فعال هستند و حتی پژوهش و تالیف کتاب نیز دارند، اما به امر پژوهش اهتمام نمی ورزند را می بینم، غصه می خورم؛ چرا این افراد به تبلیغ نمی روند؛ درحالی که عمده هدف ما بلاغ و تبلیغ است.

وی در ادامه وظیفه اصلی امروز مبلغان را جهاد تبیین و روشنگری مردم نسبت به مسائل اخیر کشور دانست و افزود: یکی از مهمترین وظیفه و رسالت مبلغان فاطمی، جهاد تبیین است و باید با افشاگری خود، دشمنان و اهداف آنان را رسوا کنند و پیشرفت های کشور و نعمت هایی که در سایه سار نظام ولایی و انقلاب اسلامی به وجود آمده است را برای مردم بازگو و یادآوری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به لزوم برخورداری مبلغان از فن مخاطب شناسی اظهار داشت: مسئله مخاطب شناسی امری بسیار مهم و با اهمیت است و باید مبلغان در تبلیغ، نیازهای مردم را شنایایی کرده و در رفع مشکلات آنان تلاش و کوشش کنند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم جهاد تبیین و اهمیت تبلیغ چهره به چهره افزود: متأسفانه امروز دشمن برخی از جوانان را نسبت به نظام اسلامی بدبین کرده است که وظیفه مبلغان و روحانیت این است که با آنان ارتباط چهره به چهره گرفته و آنان را نسبت به توطئه های دشمنان آگاه کنند

وی در بخشی از سخنان خود با بیان برخی از تجربیات تبلیغی افزود: مبلغانی موفق هستند که در امر تبلیغ از ابتکار و خلاقیت استفاده کنند و تبلیغ چهره به چهره یکی از ابزارهای تبلیغی موثر است که اثر آن به مراتب بهتر و موثرتر از ابزار منبر و سخنرانی است و مبلغان لازم است به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با بیان این که مبلغان باید مواظب رفتار و کردار خود باشند بیان کرد: گاهی یک خطا و اشتباه موجب می شود که مردم به روحانیت بدبین شوند و اگر عالم دین، مبلّغ و طلبه ای رفتار محترمانه، مودبانه و حکیمانه با مردم داشته باش، مخاطب را مرید خود خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که انسان ها خداجو و خداخواه آفریده شده اند بیان داشت: شاهد مثال این نوع تفکر و دیدگاه موضع مردم اتحاد جماهیر شوروی بود که بعد از ۷۰ سال مردم دوباره به مساجد برگشتند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با اشاره به هجمه ها و تهاجم هایی که از سوی دشمنان علیه انقلاب اسلامی روانه می شود، بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در مقابل نظام اسلامی و فرهنگ آن ایستادگی و دشمنی کرده است؛ اما بیشترین تهاجمات آنان در عرصه فرهنگی بوده است که نشانگر لزوم اهتمام ویژه به مسائل فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان با بیان اینکه با روشنگری که مبلغان انجام خواهند داد اوضاع رو به بهبودی خواهد رفت و توجه به معنویت، جهاد و مقاومت را از سوی مبلغان مورد تأکید قرار داد.

ارسال نظرات