۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۲۵۱۰۷
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در گفت‌وگو با رسا:

فتنه اخیر زمینه را برای برملا شدن هویت اصلی جریان‌های ناخالص فراهم کرد

فتنه اخیر زمینه را برای برملا شدن هویت اصلی جریان‌های ناخالص فراهم کرد
آیت الله رجبی با بیان اینکه برخی تصور می کردند همسویی با اغتشاشگران غربی ها را به آنها متمایل می کند گفت: فتنه اخیر سبب برملا شدن هویت اصلی جریان های ناخالص شد.

آیت الله محمود رجبی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان پرداخت و گفت: برخی خواص همسو با اغتشاشگران از اینکه اتفاقات اخیر را اغتشاش نامگذاری کنند خودداری کردند و این حوادث را اعتراض جلوه دادند و همچنین با موضع گیری های نابجای خودشان درصدد تطهیر اغتشاشگران برآمدند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: این افراد و جریان ها با اتخاذ این گونه موضع گیری ها اهداف مختلفی را دنبال می کنند و قصد دارند که جایگاه و موقعیت از دست رفته خودشان در میان مردم را دوباره کسب کنند.

وی با بیان اینکه برخی از این جریان ها با مواضع گیری های غلط خودشان در اغتشاشات اخیر در سودای بازگشت به مقام و پست هستند، گفت: آنها در سایه این کسب موقعیت میان جامعه می خواهند افرادی را که با روحیه غیرانقلابی، کم کاری و سوء مدیریت خودشان کشور را دچار مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی کردند، دوباره به منصب ها و پست های مهم کشور برگردانند.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه این جریان ها فکر می کنند که همسویی با اغتشاشگران کشورهای غربی را به آنها متمایل می کند، افزود: بیشتر این جریان ها نتوانستند کارآمدی نظام اسلامی و دین مبین اسلام را درک کنند، از این رو مرعوب غرب شدند و براساس مواضع و افکار نادرست خودشان فکر می کنند باید هرطور شده با کشورهای غربی کنار آمد و توافق کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار کرد: ملت انقلابی ما فراموش نخواهد کرد که مهمترین ویژگی انقلاب این است که افراد و جریان های ناخالص را شناسایی و هویت آنها را برای ملت آشکار کند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: فتنه اخیر زمینه را برای برملا شدن هویت اصلی برخی افراد و جریان های ناخالص فراهم کرد و این جریان ها با اتخاذ مواضع و بیانیه های نادرست خودشان در حوادث اخیر مایه شرمندگی شدند.

وی با هشدار به خطر بحث نفوذ و تسلط بر مغزها از سوی دشمنان، تصریح کرد: باید نسبت به وجود خطر نفوذ هشدار های لازم داده شود، همچنان که رهبر معظم انقلاب مکررا هشدارهای لازم را نسبت به خطر نفوذ به مسؤولان و مردم  دادند.

آیت الله رجبی در پایان سخنانش ابراز داشت: باید عناصر و عوامل نفوذی را شناسایی و به جامعه و مردم معرفی کرد تا نسبت به آنها برخورد قاطع و جدی صورت بگیرد.

ارسال نظرات