۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۷۲۵۱۴۱

نمایشگاه خوشنویسی «ترنم باران» در نگارخانه رضوان گشایش یافت

نمایشگاه خوشنویسی «ترنم باران» در نگارخانه رضوان گشایش یافت
اولین نمایشگاه آثار خوشنویسی آذر منصوری بانوی هنرمند مشهدی با عنوان «ترنم باران(۱)» در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آذر منصوری در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه ترنم باران در گفت‌وگویی اظهار کرد: ۲۸ تابلوی خوشنویسی‌ام به خط نستعلیق با مضامین ادبی و مذهبی در ابعاد مختلف در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده است.

وی با اشاره بر اینکه بیشتر آثارش را با مرکب رنگی کتابت کرده است، گفت: به طور معمول رنگ مرکب را براساس موضوعات آثارم انتخاب می‌کنم، به طور مثال آثار با موضوع امام حسین(ع) را با مرکب قرمزرنگ و آثار با موضوعات عارفانه را با مرکب سبزرنگ نوشته‌ام. کتابت با مرکب رنگی حال دلم را بهتر می‌کند.

منصوری ادامه داد: شعرهای شاعران یا عبارت‌های مذهبی آثارم را نیز با توجه به معنا و مفهوم آن‌ها و انرژی مثبتی که به من و مخاطبم می‌دهد، انتخاب کرده‌ام و این انتخاب فقط به دلیل زیبایی ترکیب آن‌ها در کتابت نبوده است.

وی با اشاره بر اینکه در گذشته آثارش در دو نمایشگاه گروهی نیز به نمایش عموم درآمده است، افزود: بی‌تردید برگزاری نمایشگاه انفرادی با شرکت در یک نمایشگاه گروهی متفاوت است. تک تک آثاری که در یک نمایشگاه انفرادی به نمایش گذاشته می‌شود، آثاری است که هنرمند با علاقه خودش آن‌ها را کتابت کرده و به منصه ظهور گذاشته است.

این مدرس خوشنویسی گفت: افرادی که در مسیر زندگی‌ام قرار می‌گیرند را تشویق به فعالیت در رشته خوشنویسی می‌کنم. بسیاری از این افراد از استعداد درونی خود در این رشته هنری اطلاعی ندارند، اما وقتی در این مسیر قرار می‌گیرند، پیشرفت می‌کنند و حال دلشان هم خوب می‌شود.

وی در خصوص انتخاب نگارخانه رضوان به عنوان محل برپایی نخستین نمایشگاه انفرادی خود نیز بیان کرد: نگارخانه رضوان فضای گسترده و بسیار خوب و دلنشینی دارد. همچنین یک نگارخانه شناخته‌شده برای هنرمندان است که بیشتر استادان هم نمایشگاه‌های هنری خود را در این محل برگزار می‌کنند.

آذر منصوری متولد ۱۳۶۱ در مشهد است و سابقه بیش از 10 سال فعالیت در رشته خوشنویسی را در کارنامه هنری خود دارد. وی از محضر استادان بانو طالبیان، مریم سادات موسوی و محسن عبادی کسب فیض کرده است. همچنین منصوری مدرک فوق ممتاز نستعلیق را در سال ۱۳۹۷ و مدرک ممتاز در خط ثلث را در سال ۱۳۹۵ اخذ کرده‌ است.‌

شایان ذکر است، نمایشگاه خوشنویسی ترنم باران تا پنج‌شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 در نگارخانه رضوان وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، پذیرای هنردوستان است.

ارسال نظرات