۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۷۲۵۱۵۵
حجت الاسلام آزموده مطرح کرد؛

استکبارستیزی و آگاهی بخشی، دو شاخصه مهم دانشجویان

استکبارستیزی و آگاهی بخشی، دو شاخصه مهم دانشجویان
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: دانشجویان وظیفه سنگینی در استکبارستیزی، آگاهی بخشی مردم و تشکیل دولت اسلامی و تمدن اسلامی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در نشست اعضای ستاد نماز جمعه استان، اظهار داشت: دو اصل استکبارستیزی و آگاهی بخشی هیچ‌گاه از بدنه دانشجو و دانشگاه جدا نمی‌ماند.

وی افزود: دانشجویان به‌عنوان طلایه‌داران عدالت‌خواهی و مطالبه گری آغازگر انقلاب اسلامی بوده و در طول تاریخ انقلاب اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در مبارزه با فساد و استکبارستیزی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: دانشجویان به‌عنوان نماد روشن‌بینی، حمیت و غیرت ملی وظیفه خطیری در تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی دارند.

وی افزود: دانشجو، فرزند آگاه و بصیر جامعه است که همواره توانسته است در طول تاریخ انقلاب اسلامی با روشنگری و آگاهی بخشی خود چشم تیزبین مردم و زبان بدون لکنت کشور باشد

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: در همه کشورها دانشجو و دانشگاهی میان مردم تأثیر بسیاری دارد، اما در کشور اسلامی به دلیل اینکه دانشجو از منش و کنش انسانی و اسلامی برخوردار است از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان به‌عنوان مؤذنان جامعه افزون بر علم‌آموزی و انجام پژوهش‌های کاربردی وظیفه‌دارند با ارتباط هر چه بیشتر با جامعه مطالبات مردم را پیگیری کرده و به گوش مسؤولان برسانند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: از جمله موضوعاتی که دانشجویان باید به آن توجه ویژه داشته باشند آرمان‌خواهی و مطالبه گری مستمر و آگاهی بخشی در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره است.

وی اضافه کرد: لذا افزایش سطح آگاهی مردم، موضوع مهمی است که دانشجویان به‌عنوان قشر نخبگانی باید تمام توان خود را برای آن به کار بگیرند.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: اگر جامعه‌ای در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... آگاهی و بصیرت لازم را نداشته باشد و مردم به‌موقع آگاه نشوند و دیر اقدام کنند در بزنگاه‌های مهم تاریخی دچار زیان و خسارت می‌شوند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات