۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۲۵۲۴۱
امام جمعه گیلانغرب مطرح کرد؛

مسجد؛ نماد حاکمیت ارزش ‏هاى اسلامى

مسجد؛ نماد حاکمیت ارزش ‏هاى اسلامى
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: مسجد هرچند یک واحد اجتماعى کوچک، ولى نماد یک جامعه اسلامى و نمونه عینى حاکمیت ارزش ‏هاى اسلامى است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب امروز در جمع طلاب و فعالان کانون های مساجد شهرستان گیلانغرب با اشاره به اهمیت مسجد و فعالیت های آن، گفت: مسجد امنیت و آرامش را در جان و نهاد افراد جامعه تثبیت می کند و در مسیر دستیابی به این هدف متعالی و رساندنِ امنیتِ مسلمانان به بالاترین درجات امنیت روانی، فردی و اجتماعی، از شیوه ­های مختلفی استفاده می کند؛ از جمله پر کردن اوقات فراغت جوانان و بزرگسالان، ریشه کن کردن ناهنجاری­های اخلاقی و آثار آن، بازدارندگی از جرم و جنایت، تربیت همسایگان صالح، ایجاد جامعة امن، و بالاخره، مسجد به همة مراجعات دینی و دنیایی مردم پاسخ می‌دهد. دشمن با استفاده از رسانه ها، فضای مجازی و ماهواره ها شبهه افکنی می کنند که باید دانست بهترین پایگاه پاسخگویی به شبهات، مسجد است.

امام جمعه گیلانغرب افزود: در فرهنگ دینى، نام «مسجد» یادآور بندگى و کرنش در پیشگاه خداوند متعال است در حقیقت، برترین و اصیل‏ ترین محل براى عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است، بنابراین در قرآن کریم بر جنبه‏ هاى عبادى مسجد بیش از هر بعد دیگرى تکیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسجد در صدر اسلام، خانه خدا، محل عبادت، جایگاه قضاوت و محل رسیدگی مسلمین برای ادای فریضه، آموزش و حتی طلبکمک و دادخواهی روانه مسجد می‌شده است. کما اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز مساجد از پایگاه‌های مهم مبارزه با طاغوت و فعالیت‌های سیاسی بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مساجد از پایگاه‌های مهم مبارزه با طاغوت و فعالیت‌های سیاسی بود. 

حجت الاسلام فاطمی نسب، تصریح کرد: مساجد دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند و باید سعی کنیم با جذب جوانان و افزایش فعالیت‌های فرهنگی آنان، مساجد را از حالت صرفاً عبادی خارج کنیم، مسجد یک رسانه اسلامی است و بالا بردن بصیرت جامعه اسلامی و آگاهی و هوشیاری جامعه اسلامی یکی از مهم ترین کارکردهای آن و برنامه‌ریزی برای مساجد و توجه به سلایق و نیازهای فکری نسل امروز می تواند رونق مضاعفی را به مساجد ببخشد و در عین حال نقش محوری مساجد را در جامعه نمایان سازد.

 امام جمعه شهرستان گیلانغرب اظهارکرد: امروز دشمنان، جوانان را با شبهات نسبت به مسائل اعتقادی مورد هجوم قرار می دهد و با استفاده از سریع ترین رسانه ها، فضای مجازی و ماهواره ها شبهه افکنی می کنند که در اینجا بهترین پایگاه پاسخگویی مسجد می تواند باشد.

وی در پایان گفت: مسجد تقویت‌کننده روحیه اجتماعی است و لازم است که در جوامع اسلامی بویژه جامعه جوان ما نگاه به مسجد، نگاه اجتماعی و مؤثر در حیاط و نشاط جامعه باشد./1400/

ارسال نظرات