۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۲۵۳۲۰
حجت الاسلام نگارش تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های پژوهشی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق

گزارشی از فعالیت های پژوهشی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) به تشریح فعالیت های این پژوهشگاه پرداخت و گفت: سعی کرده ام از کار جزیره ای در عرصه های مختلف پرهیز کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید نگارش رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری که در سالن جلسات پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به سابقه ۴۳ ساله این پژوهشگاه در فعالیت های پژوهشی اظهار داشت: این پژوهشگاه یکی از پژوهش‌های رسمی وزارت علوم مشغول به فعالیت است و با چاپ ۳۰۰۰ اثر از بزرگ ترین پژوهشگاه های علوم اسلامی به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: تا به حال این پژوهشگاه آثار بسیار خوبی تولید کرده است که بیشتر این آثار چندین بار تجدید چاپ و منتشر شده‌اند.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) ابراز کرد: این پژوهشگاه تلاش کرده است تا همه آثار خود را ماموریت محور قرار داده و هر آنچه که نیاز جامعه بوده و درخواست شود از طریق تحقیقات مرتبط تولید و منتشر می گردد.

وی در ادامه افزود: یکی از کارهایی که ما در این پژوهشگاه انجام داده ایم این است که سعی کردیم از کار جزیره ای پرهیز کنیم و این کار کمک می‌کند تا خروجی های پژوهشی بهتر و مناسب تری داشته باشیم؛ علاوه‌ بر این که این پژوهشگاه هم افزایی و ارتباط تنگاتنگی با مراکز پژوهشی کشور همچون پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دارد.

حجت‌الاسلام نگارش با اشار به برنامه هر ساله پژوهشگاه برای برگزاری همایش در هفته پژوهش اظهار داشت: امسال نیز در هفته پژوهش همایش علوم اسلامی برگزار می‌شود که در هفته پژوهش این همایش را برگزار می‌کنیم و در نشست‌هایی مباحث تخصصی مطالعه و بررسی می شوند.

وی در ادامه افزود: یکی از کارهای مهمی که پژوهشگاه امام صادق انجام شده است و می تواند برای سایر مراکزی هم الگو باشد این است که ما روندها و فرآیندهای پژوهشگاه را بازخوانی و ساماندهی کردیم که به عنوان مثال راه های زود بازده بودن آثار را مورد بررسی قرار دادیم تا خروجی های پژوهش زودتر آماده شده و نتیجه دهد.

حجت‌الاسلام نگارش با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جهاد تبیین خاطرنشان کرد: ما در این پژوهشگاه کارگروهی تشکیل دادیم که بتواند به صورت سریع مباحثی را که در حوزه تبیین مطرح بوده و قابل بیان است را شناسایی کرده و پژوهش های لازم در این باره انجام گیرد.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) بیان داشت: ما هیچ فعالیتی را در این پژوهشگاه بدون سند انتظار انجام نمی‌دهیم و سند انتظار در واقع مشخص می کند که دانشگاه ها و پژوهشگاه ها چه انتظاری از ما دارند و سعی ما بر این است که سند های انتظاری که برای ما ارسال می شوند از جامعیت لازم برخوردار باشند.

حجت الاسلام نگارش خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت های دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی ایران یکی از فعالیت های بزرگ ما در این پژوهشگاه این است که سعی شده تا در مسئله جهاد تبیین ورود ویژه‌ای داشته باشیم و به همین خاطر عمده آثار ما در این پژوهشگاه درباره جهاد تبیین و مسئله تحریف شکل گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت: امسال نیز در هفته پژوهش برنامه های ویژه ای داریم که تجلیل از پژوهشگران و پژوهشیاران برتر یکی از برنامه‌های ما در این پژوهشگاه است و برای اولین بار از چهره های ماندگار پژوهش به جهت احترام به پژوهش، از پژوهشگران تجلیل خواهیم کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: در هفته پژوهش کتاب «تبیین نظریه مقاومت مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی» توسط یکی از شخصیت‌های برجسته کشوری رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام نگارش در پایان خبر داد: امسال در هفته پژوهش پویش ملی مسابقات کتابخوانی راه اندازی خواهیم کرد.

ارسال نظرات