۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۲۵۳۲۶
زاکانی:

پشتیبان آشوب‌ها کسانی هستند که در عربستان می‌خواهند کودک ۱۰ ساله را سر بزنند

پشتیبان آشوب‌ها کسانی هستند که در عربستان می‌خواهند کودک ۱۰ ساله را سر بزنند
شهردار تهران با اشاره به آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر گفت: پشتیبان این آشوب‌ها کسانی هستند که امروز در عربستان می‌خواهند کودک زیر ده سال را سر بزنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی شهردار تهران و عضو هیات دولت که به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی(ره) حضور پیدا کرد، گفت: اینکه بنده به عنوان عضو کوچکی از ملت بزرگ ایران بنا می شود در دانشگاه شریف صحبت کنم عده‌ای از روز قبل تهدید می‌کنند که زنجیره انسانی درست می‌کنیم و نمی گذاریم بیاید و در صورتی که در دانشگاه حضور پیدا کند دعوا می‌کنیم و کتک می‌زنیم و عملا تهدید می‌کنند و خواهان این هستند که در دانشگاه تک صدایی وجود داشته باشد که مساله بروز یک گروه فشار و دیکتاتوری نوین اقلیت برای ربودن داشته‌های اکثریت کشور است.

وی افزود: در لحضه و زمانی زندگی می کنیم که آمریکایی ها علنا می گویند به دنبال تجزیه ایران هستیم و رژیم غاصب صهیونیستی و پشتیبانان اروپایی آنها دائما ما را تهدید می‌کنند.

زاکانی تصریح کرد: در این دوره دست های خون آشام داعش وحامی او یعنی عربستان کاملا مشهود است در این شرایط نمی توانیم بگویم نمی‌بینیم. با این وجود عده ای علاقه دارند تحت عنوان گروه فشار تهدید کنند مبنی بر اینکه مغازه ها را ببندید.

عضو هیات دولت گفت: رئیس جمهور در کردستان حاضر می شود و یک کرد با محبت شکلاتی به رئیس جمهور تعارف می‌کند چنان بلایی سر او می‌آورند که توبه کند؛ این یعنی گروه فشار و دیکتاتوری اقلیت  این یعنی ظلم.

شهردار تهران تصریح کرد: آوردن چاقو و ابزار تهدید در محیط علمی برای تهدید دیگران یعنی دیکتاتوری اقلیتی که علاقه دارد بزرگنمایی کند، خیر بزرگ نیست.

وی خطاب به دانشجویانی که در حال ترک سالن بودند گفت: چرا علاقه دارید کسی جز شما حرف نزند؟ این‌ها همان گروه‌های فشار هستند، اینها کسانی هستند که هیچ چیزی دستشان نیست و اینقدر فشار می‌آورند وای به حال وقتی که چیزی دستشان باشد.

زاکانی افزود: کسانی که این مشی را دارند همه توانشان آتش زدن سطل آشغال و تعرض به پاکبان و آتش نشان است؛ امروز بنده برای شما پیشنهادی دارم.

وی در واکنش به یکی از دانشجویان که از میان جمعیت داد می‌زد، گفت: باید تحمل داشت، دانشجو؛ صدای بلند، گوشِ شنوا و هم ذهن تحلیلگر دارد نمی‌شود کسی صدای بلند داشته باشد گوش شنوا نداشته باشد ذهنش هم دچار انجماد شده باشد، چنین کسی دانشجو نیست.

زاکانی تصریح کرد: چیزی که الان موضوعیت دارد این است که دشمن از چه چیزی سو استفاده می کند، خطاب به یکی از دانشجویان گفت: دشمن شما نیستید، دشمن اسرائیل و بن‌سلمان است که الان طرفدار بانوان شده است ولی خبرنگاران را تکه‌تکه می‌کند... دشمن بن سلمانی است که از داعش حمایت می کند و زنان را در بازار می‌فروشد... دشمن شماها نیستید اگر هم حرفی بزنین امثال بنده نوکر شما هستیم و باید تحمل کنیم و حرف شما را بشنویم.

شهردار تهران افزود: مساله ما مشکلات داخلی و کاستی هایی است که مردم را تحت فشار اقتصادی قرار داده است.

وی گفت: دشمن نمی‌خواهد اجازه دهد مشکلات اقتصادی حل شود، مشکلات اقتصادی کشور بسیار بالاست؛ مسکن برای شما جوانان به آرزو بدل شده است چرا باید اینطور باشد؟

زاکانی در پاسخ به فریاد یکی از دانشجویان که از میان جمع فریاد زد «تقصیر چه کسی است؟» پاسخ داد: تقصیر وزیری است که در دولت قبل بود و اعلام کرد افتخارم این است که مسکنی نساختم. شما به جای اینکه آنها را محاکمه کنید دنبال این هستید تا شرایطی را ایجاد کنید تا به کسانی که آمده‌اند کار کنند اجازه فعالیت ندهید؟ چنین خبری نیست هم کار خواهیم کرد و هم نوکری مردم را می‌کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: تورم، اشتغال و مسکن جزو موضوعات ما بشمار می‌روند؛ امروز دشمن فهمیده است که عده‌ای آمده اند تا کار کنند و به همین دلیل درصدد هستند اجازه ندهند چنین اقدامی رخ دهد.

زاکانی با تاکید بر اینکه این انقلاب شکست ناپذیر است  گفت: باید نگاه به داخل را اصل بدانیم این حرف را بنده و مسئولین کشور دائما می‌زنیم و این گفتمان را از سال 90 شروع کرده ‌ام  و گفتم  نوسازی انقلابی در کشور باید به تحقق دولت اسلامی برسد و در نهایت منجر به 5 آرمان بزرگ بیانجامد ما استقلال سیاسی داریم  ولی استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم و همین مساله به ما آسیب می‌زند.

وی گفت: پشتیبانان آشوبگران کفِ خیابان کسانی هستند که امروز در عربستان می خواهند کودک زیر ده سال را سر بزنند و نگاه کنید و ببینید چه کسانی از شرایط داخل کشور حمایت می‌کنند.

ارسال نظرات