۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۷۲۵۳۵۸
امام جمعه موقت کاشان:

انقلابی واقعی کسی است که در فتنه ها رنگ عوض نکند

انقلابی واقعی کسی است که در فتنه ها رنگ عوض نکند
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید بر اینکه انقلاب را انقلابیون باید حفظ کنند، گفت: انقلابی بودن یک ارزش است، اما انقلابی ماندن از انقلابی بودن مهم‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در دیدار با خانواده شهیدان مهمانواز با تسلیت شهادت ایام فاطمیه، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) از همه جهت یک انسان کامل بود.

وی با اشاره با اینکه فاطمه زهرا(س) یک الگوی تمام عیار برای مردان و زنان همه اعصار و دوران‌ها است، افزود: در هر زمینه‌ای می‌توان از زندگی سراسر با برکت حضرت الگو گرفت.

حجت الاسلام اسلامی تبار پیروی از سیره آن حضرت را نیاز امروز جامعه دانست و با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) انقلابی بودند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران امروز به عنوان یک امانت به ما سپرده شده است که باید از این امانت پاسداری کرد.

وی ادامه داد: همانگونه که اسلام و قرآن را باید حفظ کرد همانگونه نیز باید از انقلاب اسلامی ایران که دستاورد خون هزاران شهید است حفاظت و پاسداری کرد.

امام جمعه موقت کاشان انقلابی بودن را یک ارزش دانست و با تأکید بر اینکه انقلاب را انقلابیون باید حفظ کنند، ادامه داد: تا زمانی که جامعه به معنای واقعی انقلابی نباشد پیشرفت نخواهد کرد و به کمال نخواهد رسید.

حجت الاسلام اسلامی تبار انقلابی بودن را حرکت مستمر به سوی جلو دانست و از ایمان قوی به عنوان یکی از ویژگی انقلابی بودن نام برد و گفت: انقلابی واقعی کسی است که مومن واقعی باشد.

وی داشتن بصیرت همه جانبه را دومین ویژگی انقلابی بودن دانست و افزود: زمان شناسی، وظیفه شناسی، توطئه شناسی و دشمن شناسی از ویژگی‌های بارز انقلابی بودن است و فاطمه زهرا تمامی این ویژگی داشت.

امام جمعه موقت کاشان دفاع همه جانبه از حق را یکی دیگر از ویژگی‌های انقلابی بودن اعلام کرد و با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) با همه وجود خود از حق و ولایت دفاع کرد، گفت: انقلابی کسی است که در دفاع از حق و انقلاب از همه امکانات و توان خود استفاده کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار شجاعت و دفاع از حق تا انتها را از جمله ویژگی‌های انقلابی بودن دانست و گفت: انقلابی بودن خوب است، اما مهم انقلابی ماندن است، در انقلاب اسلامی تعداد زیادی از انقلابیون در میانه راه منحرف شدند.

وی افزود: فاطمه زهرا در دفاع از حق و ولایت هیچ ترسی به خود راه نداد و شجانه از حق دفاع کرد و تا آخر و پای جان ایستاد و از حق دفاع کرد.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه انقلابی واقعی کسی است که در فتنه ها رنگ عوض نکند، گفت: برخی در میانه راه انقلاب، رنگ عوض کردند و از مسیر انقلاب منحرف شدند و سقوط کردند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات