۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۲۵۳۸۶
مدیر مدرسه علمیه امام حسین تهران:

حضرت زهرا در همه ابعاد تربیتی الگو هستند

حضرت زهرا در همه ابعاد تربیتی الگو هستند
حجت الاسلام دهقانی گفت: در همه ابعاد خصوصا بُعد علمی، اعتقادی، سیاسی حضرت زهرا(س) را می‌توان ممتاز دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام فرهاد دهقانی، مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به ابعاد مختلف زندگانی حضرت زهرا(س) گفت: در همه ابعاد خصوصا بُعد علمی، اعتقادی، سیاسی، اخلاقی، تربیتی، روایی‌ و احکام دین می‌توان حضرت زهرا(س) را ممتاز معرفی می‌کرد، در همین رابطه نیز عایشه می‌گوید: مشی فاطمه مشی پیامبر بود.

وی ادامه داد: هدف پیامبر و امامان معصوم(ع) از اینکه نام فاطمه را در روایات مختلف جهت بزرگداشت مقام حضرت زهرا(س) برده‌اند نشانگر این است که باید نام ایشان تبدیل به مکتب فاطمی بشود چراکه ایشان در همه مکاتب به جهت قرارداشتن در اوج کمال سرآمد بودند.

حجت الاسلام دهقانی افزود: بیان نارضایتی از وضعیت پیش‌آمده توسط حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه بدون نام بردن از خلفا، معرفی امیرالمومنین(ع) به عنوان امام و حاکم، هشدار قرارداشتن در زمان فتنه، نشانگر ضرورت‌سنجی و الگو بودن حضرت زهرا(س) در مکتب علمی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تهران اشاره کرد: در بیانی از حضرت زهرا(س) نقل شده که فرمودند: اگر امیرالمومنین(ع) حاکم می‌شد زندگیتان آباد و برکات الهی از قبیل نعمات آسمانی و زمینی به طور مداوم جاری بود و خونی به ناحق ریخته نمی‌شد اما آگاه باشید که ار نعمت امام محروم و بی نصیب شده‌اید، این بیان نشان‌دهنده معرفی جامع و حمایت از مقام ولایت می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) گفت‌وگوی حضرت زهرا(س) با زنان مدینه و مذمت آنان در جهت عدم حمایت از امیرالمومنین(ع) را نشانگر الگو بودن در مکتب سیاسی اجتماعی ایشان دانست.

حجت‌الاسلام دهقانی در پایان گفت: اشاره به ارزش نماز در خطبه فدکیه، نقل روایات متعدد و بدون نقص از سوی حضرت زهرا(س)، بیان مطالب تفسیری قرآن و تقسیم کار منزل با فضه خادمه به ترتیب نشان‌دهنده الگو بودن در مکاتب احکامی، روایی، تفسیری و تربیتی از سوی حضرت زهرا(س) است.

ارسال نظرات